Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Buat Sijil Online di Google Forms

Bagaimana Jana Sijil Digital Dalam Talian di Google Forms


Cara Buat Sijil Online Guna Google Forms

Tips Menghasilan Sijil Penyertaan dan Penghargaan Guna Google Forms?


Bagaimana Membuat e-Sijil Guna Kaedah Mail Merge, Certifyem dan Autocrat?

Borang Google atau lebih dikenali sebagai Google Forms boleh dijana secara automatik oleh penjana dengan menggunakan Certify'em dan Autocrat. Semak juga di πŸ‘‰ Microsoft Support.

Penjana automatik untuk borang google (Google Forms) ini digunakan secara meluas dan kaedah penghantaran sijil ini juga agak mudah dipelajari. Semak juga di πŸ‘‰Cerfify'em dan rujuk juga di πŸ‘‰ Adobe.

Untuk mencipta Penjana Automatik tersebut, berikut ini ikuti langkah-langkah yang diberikan di bawah. Semak juga di Google Workspace Marketplace.


😎Sila rujuk slide ini: πŸ‘‡


Langkah 1: Mula-mula kita perlu membuat Google Forms, sila login πŸ‘‰Google Forms seperti berikut:

Cara Buat Sijil Online di Google Forms

Dalam folder yang sama dengan borang google, kita boleh mencari helaian excel yang dibuat oleh google secara automatik dengan menyimpan semua respons. Semak juga di Classroom Help.

Cara Buat Sijil Online di Google Forms

Langkah 2: Pada bar menu fail, klik pada pilihan Add-ons seperti berikut:

Cara Buat Sijil Online di Google Forms

Langkah 3: Buka google docs dan buat contoh templat untuk sijil atau anda juga boleh menggunakan templat lalai daripada autokrat dalam langkah seterusnya.

Cara Buat Sijil Online di Google Forms

Langkah 4: Pilih Autocrat, jika tidak dijumpai anda perlu memasang πŸ‘‰ autocrat.

Cara Buat Sijil Online di Google Forms

Langkah 5: Masukkan lembaran Kerja baru, dan isi butiran yang diperlukan dan teruskan seterusnya.

Cara Buat Sijil Online di Google Forms

Langkah 6: Klik Save.

Cara Buat Sijil Online Guna Google Forms

😎 Nota: Tahniah...!!!

Anda telah berjaya mencipta dan menghantar sijil digital kepada pelajar anda! ianya mudah dan percuma serta sangat pantas.
Kini sebarang respons baharu kepada borang google anda akan menerima sijil secara automatik.

Anda boleh menghantar setiap sijil secara individu atau secara pukal sekaligus, memuat turun fail ZIP dengan semua sijil dalam format PDF, serta memantau analitik mesej yang dihantar - yang membuka e-mel dengan sijil dan yang memuat turun sijil.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram