Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Mengapa Phone Android Perlahan? 8 Cara Untuk Menyelesaikan Masalah Telefon Anda

 Cara Mempercepatkan Atau Melajukan Telefon Android Anda

Mengapa Phone Android Perlahan? 8 Cara Untuk Menyelesaikan Masalah Telefon Anda

Walaupun anda memiliki salah satu telefon Android yang terbaharu dan terbaik, peranti anda mungkin berjalan lebih perlahan daripada yang dijangkakan. Ini boleh disebabkan oleh pelbagai sebab, jadi jangan risau jika telefon Android baharu anda berjalan terlalu perlahan. Semak juga di πŸ‘‰ Android Help.


Walau bagaimanapun, jika anda bimbang tentang telefon baharu, kami mengesyorkan anda melakukan langkah penting ini selepas menyediakan peranti Android baharu. Ini boleh mengurangkan beberapa isu yang biasa dihadapi dengan telefon baharu. Walau bagaimanapun, jika Phone Android lama anda sedang bergelut dengan masalah kecepatan, baca terus untuk mendapatkan tips penting untuk mempercepatkan telefon anda. Semak juga di πŸ‘‰ Karpersky.


1. Mulakan semula telefon anda

Kami tahu perkara itu jelas, tetapi but semula harus menjadi tindakan penyelesaian masalah pertama anda jika anda mendapati prestasi menurun secara tiba-tiba. Sesetengah proses latar belakang boleh melambatkan telefon anda buat sementara waktu, tetapi sukar untuk mengenal pastinya. Melakukan permulaan semula ialah kaedah yang cepat dan berkesan untuk menghentikannya. Baca juga di πŸ‘‰ APB.

Sistem pengurusan memori Android sangat baik, dan kebanyakan telefon mempunyai lebih daripada cukup RAM. Tetapi but semula boleh meningkatkan prestasi keseluruhan jika anda menggunakan peranti dengan 3GB atau 4GB RAM atau kurang. Adalah idea yang baik untuk memulakan semula telefon anda sekurang-kurangnya sekali setiap minggu. Jika ia menjadi lembap antara but semula, tingkatkan kekerapan kepada setiap hari. Semak juga di πŸ‘‰AndroidAuthority.

Mengapa Phone Android Perlahan? 8 Cara Untuk Menyelesaikan Masalah Telefon Anda


2. Kosongkan ruang storan

Anda mungkin biasa dengan kehabisan storan jika anda memiliki telefon lama. Perkara yang lambat untuk dirangkak apabila telefon anda kehabisan, dan Google mendakwa anda akan melihat isu prestasi apabila peranti anda mempunyai kurang daripada 10% ruang storan yang tinggal. Mengekalkan ruang storan anda yang tidak digunakan sekitar 20% adalah pertaruhan yang lebih baik.
Mengapa Phone Android Perlahan? 8 Cara Untuk Menyelesaikan Masalah Telefon Anda

Berikut ialah cara mengosongkan ruang storan:

     1. Buka apl Tetapan.
     2. Pergi ke Tetapan storan atau cari "storan" dalam bar carian Tetapan. Anda akan menemuinya di bawah Bateri dan penjagaan peranti pada telefon Samsung.
     3. Nyahpasang apl yang tidak digunakan, padamkan foto dan bersihkan fail yang tidak digunakan.


Ikuti panduan kami tentang mengosongkan ruang storan untuk butiran terperinci tentang cara membersihkan telefon anda dengan berkesan.


3. Nyahpasang apl Android yang tidak digunakan

Apl yang tidak digunakan mengambil ruang storan pada telefon mudah alih anda dan mungkin menyumbat memori (RAM) jika ia berjalan di latar belakang. Jika anda memuat turun apl yang tidak anda gunakan lagi, menyahpasang apl itu boleh meningkatkan kelancaran sistem dan hayat bateri. Terdapat pelbagai cara untuk menyahpasang apl, tetapi anda biasanya boleh menekan lama ikon aplikasi dan sama ada memilih Nyahpasang atau seret ikon ke gesaan nyahpasang di bahagian atas skrin.

Mengapa Phone Android Perlahan? 8 Cara Untuk Menyelesaikan Masalah Telefon Anda


Anda boleh mengosongkan cache apl individu jika anda tidak mahu mengalih keluar aplikasi. Berikut ialah cara untuk mengosongkan cache apl:

     1. Buka apl Tetapan.
     2. Klik Storan.
     3. Klik Apl Lain.
     4. Pilih aplikasi dan klik Kosongkan Cache.


4. Tukar kelajuan animasi sistem

Menukar kelajuan animasi sistem pada telefon Android anda tidak akan mempercepatkannya, tetapi ia akan mewujudkan persepsi peranti anda berprestasi lebih pantas. Perasaan prestasi sistem yang lebih baik ini disebabkan oleh kelewatan animasi yang dikurangkan, menyebabkan urutan grafik selesai dengan lebih cepat.

Silap mata ini hampir terasa seperti sihir jika animasi pada telefon Android anda kelihatan sangat perlahan atau lembap. Anda boleh mematikan animasi sistem untuk hasil yang lebih baik. Walau bagaimanapun, anda akan mengorbankan kesan peralihan yang mencolok dalam proses itu. Tetapan biasanya tersembunyi dalam pilihan pembangun, jadi ikuti panduan kami untuk mempercepatkan animasi pada telefon Android anda.


5. Gunakan apl edisi Ringkas

Banyak apl seperti Facebook menawarkan apl edisi Ringkas untuk peranti Android lama dan rendah dengan RAM dan storan terhad. Apl edisi ringkas adalah lebih kecil dan kurang memerlukan sumber berbanding yang lain.

Google menutup apl Litenya, tetapi banyak apl media sosial masih menawarkan versi Lite.


6. Kemas kini kepada perisian terkini

Jika telefon anda terasa lembap, semak kemas kini yang tersedia. Google mengoptimumkan Android dengan setiap keluaran baharu. Kebanyakan pengeluar melakukan perkara yang sama untuk kulit perisian mereka. Jadi, peningkatan kepada versi Android terbaharu boleh mengosongkan sumber sistem pada peranti anda, yang boleh membantu dengan masa pemuatan apl yang lebih pantas dan meningkatkan kelancaran sistem.

Sebaik sahaja anda mengesahkan bahawa anda mempunyai versi Android terkini, luangkan masa untuk menyemak Gedung Google Play untuk mengetahui sama ada anda mempunyai sebarang apl yang perlu dikemas kini. Panduan kemas kini apl kami membimbing anda melalui langkah-langkah tersebut. Kemas kini apl selalunya termasuk pembetulan pepijat dan peningkatan lain.

Anda juga boleh menghidupkan kemas kini automatik di Gedung Google Play. Dengan kemas kini automatik, apl mengemas kini apabila anda tidak menggunakan telefon anda dan mempunyai sambungan Wi-Fi. Anda boleh mengubah suai tetapan untuk membenarkan kemas kini data mudah alih, tetapi pembekal perkhidmatan anda mungkin mengenakan bayaran tambahan atau memperlahankan kelajuan internet anda jika anda melebihi had data bulanan anda.

7. Lakukan tetapan semula kilang

Jika anda telah menyelesaikan semua cadangan setakat ini dan anda masih berurusan dengan peranti pokey, mulakan semuanya. Tetapan semula kilang ialah cara terbaik tetapi melampau untuk meningkatkan prestasi. Ia memulihkan peranti anda kepada keadaan stoknya dan memadamkan semua data anda.

Jika anda sudah bersedia untuk menetapkan semula kilang peranti Android anda, buat sandaran data penting anda dahulu. Kemudian, ikuti panduan kami untuk melakukan tetapan semula kilang dengan selamat.

8. Pertimbangkan untuk memasang ROM tersuai

Jika anda mempunyai telefon Android yang agak lama (dan perlahan) atau yang telah mencapai penghujung sokongan pengeluarnya, pertimbangkan untuk memasang ROM atau kernel tersuai padanya. Walau bagaimanapun, ini membatalkan jaminan anda jika aktif.

Sebelum meneruskan, pastikan pemuat but telefon anda boleh dibuka kunci, kerana anda mungkin tidak bernasib baik tanpa itu. Kaedah untuk mengakar dan memasang ROM atau kernel tersuai berbeza-beza bergantung pada varian dan pengeluar peranti pada telefon yang membuka kunci pemuat but tidak menjadi masalah.

ROM tersuai boleh merosakkan telefon anda, jadi anda tidak mahu melakukan ini melainkan anda sanggup membeli telefon baharu.

LineageOS dan Android Paranoid ialah antara ROM tersuai yang paling popular, walaupun ia mungkin bukan yang terbaik untuk peranti anda berkaitan kestabilan. Lakukan penyelidikan anda sebelum memutuskan ROM tersuai untuk dipasang pada peranti anda. Forum XDA biasanya merupakan tempat yang baik untuk memulakannya.


Akhir kata: Tips ini paling berkesan untuk telefon yang anda gunakan untuk seketika. Walau bagaimanapun, ada masanya anda perlu menggantikannya. Dalam senario ini, pastikan anda memilih telefon yang betul berdasarkan keperluan anda.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram