Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana Kecerdasan Buatan (AI) Memberi Impak Kehidupan Seharian Kita

 AI ialah Keupayaan Mesin untuk Memaparkan Keupayaan Seperti Manusia

Apakah Itu Teknologi AI dan Apakah Fungsinya

Kecerdasan buatan (AI) ditetapkan untuk menjadi "teknologi masa depan yang menentukan", tetapi apakah sebenarnya AI itu dan bagaimana ia sudah mempengaruhi kehidupan kita?


Apakah kecerdasan buatan (AI)? Semak juga di πŸ‘‰ Wikipedia.

AI ialah keupayaan mesin untuk memaparkan keupayaan seperti manusia seperti pembelajaran, perancangan dan kreativiti. Semak juga di πŸ‘‰ Google Cloud.

AI membolehkan sistem teknikal untuk melihat persekitaran mereka, menangani perkara yang mereka anggap, menyelesaikan masalah dan bertindak untuk mencapai matlamat tertentu. Komputer menerima data - telah disediakan atau dikumpulkan melalui penderianya sendiri seperti kamera - memprosesnya dan bertindak balas. Semak juga di πŸ‘‰ ChatGpt.

Sistem AI mampu menyesuaikan tingkah laku pada tahap tertentu dengan menganalisis kesan tindakan sebelumnya dan bekerja secara autonomi. Baca juga di πŸ‘‰ APB.

Apakah Itu Teknologi AI dan Apakah Fungsinya


Seluruh dunia teknologi sedang membahaskan akibat kecerdasan buatan dan peranan AI yang akan dimainkan dalam membentuk masa depan kita. Walaupun kita mungkin berfikir bahawa kecerdasan buatan adalah sekurang-kurangnya beberapa tahun lagi untuk menyebabkan apa-apa kesan yang besar pada kehidupan kita, ia sebenarnya sudah ada di sini. Namun, adakah anda tahu bahawa Kepintaran buatan mempengaruhi keputusan dan gaya hidup kita setiap hari? tidak percaya saya? Nah, baca bersama semasa kami memberitahu anda 18 contoh kecerdasan buatan yang anda gunakan dalam kehidupan harian anda. Semak juga di πŸ‘‰ TechTarget.



AI dalam kehidupan seharian

Di bawah ialah beberapa aplikasi AI yang mungkin anda tidak sedar adalah dikuasakan AI:

Membeli-belah dalam talian dan pengiklanan

Kecerdasan buatan digunakan secara meluas untuk memberikan pengesyoran yang diperibadikan kepada orang, berdasarkan contohnya pada carian dan pembelian mereka sebelum ini atau gelagat dalam talian yang lain. AI sangat penting dalam perdagangan: mengoptimumkan produk, merancang inventori, logistik dll.

carian sesawang

Enjin carian belajar daripada input data yang luas, yang disediakan oleh pengguna mereka untuk memberikan hasil carian yang berkaitan.

Pembantu peribadi digital

Telefon pintar menggunakan AI untuk menyediakan perkhidmatan yang relevan dan diperibadikan yang mungkin. Pembantu maya yang menjawab soalan, memberikan pengesyoran dan membantu mengatur rutin harian telah menjadi kebiasaan di mana-mana.

Terjemahan mesin

Perisian terjemahan bahasa, sama ada berdasarkan teks bertulis atau lisan, bergantung pada kecerdasan buatan untuk menyediakan dan menambah baik terjemahan. Ini juga terpakai pada fungsi seperti sari kata automatik.

Rumah pintar, bandar dan infrastruktur

Termostat pintar belajar daripada tingkah laku kami untuk menjimatkan tenaga, manakala pembangun bandar pintar berharap dapat mengawal trafik untuk meningkatkan ketersambungan dan mengurangkan kesesakan lalu lintas.

kereta

Walaupun kenderaan pandu sendiri belum lagi standard, kereta sudah menggunakan fungsi keselamatan berkuasa AI. EU misalnya telah membantu membiayai VI-DAS, penderia automatik yang mengesan kemungkinan situasi berbahaya dan kemalangan.

Navigasi sebahagian besarnya dikuasakan AI.

Keselamatan siber

Sistem AI boleh membantu mengenali dan melawan serangan siber dan ancaman siber lain berdasarkan input data yang berterusan, mengenal pasti corak dan menjejaki balik serangan.

Kecerdasan buatan melawan Covid-19

Dalam kes Covid-19, AI telah digunakan dalam pengimejan terma di lapangan terbang dan tempat lain. Dalam bidang perubatan ia boleh membantu mengenali jangkitan daripada imbasan paru-paru tomografi berkomputer. Ia juga telah digunakan untuk menyediakan data untuk mengesan penyebaran penyakit itu.



Contoh lain penggunaan kecerdasan buatan

AI bersedia untuk mengubah hampir semua aspek kehidupan dan ekonomi. Berikut adalah beberapa contoh:

Kesihatan

Penyelidik sedang mengkaji cara menggunakan AI untuk menganalisis kuantiti data kesihatan yang banyak dan menemui corak yang boleh membawa kepada penemuan baharu dalam bidang perubatan dan cara untuk meningkatkan diagnostik individu.

Sebagai contoh, penyelidik membangunkan program AI untuk menjawab panggilan kecemasan yang menjanjikan untuk mengenali serangan jantung semasa panggilan dengan lebih cepat dan lebih kerap daripada penghantar perubatan. Dalam contoh lain, KConnect yang dibiayai bersama EU sedang membangunkan teks berbilang bahasa dan perkhidmatan carian yang membantu orang ramai mencari maklumat perubatan paling berkaitan yang tersedia.

Pengangkutan

AI boleh meningkatkan keselamatan, kelajuan dan kecekapan trafik rel dengan meminimumkan geseran roda, memaksimumkan kelajuan dan membolehkan pemanduan autonomi.


Terdapat begitu banyak cara yang menakjubkan kecerdasan buatan dan pembelajaran mesin digunakan di sebalik tabir untuk memberi kesan kepada kehidupan seharian kita.

AI membantu dalam setiap bidang kehidupan kita, sama ada kita cuba membaca e-mel kita, mendapatkan arah pemanduan, mendapatkan cadangan muzik atau filem.

Dalam artikel ini, saya akan menunjukkan kepada anda contoh bagaimana kecerdasan buatan digunakan dalam aktiviti seharian seperti:
  •      media sosial
  •      Pembantu Digital
  •      Memandu Sendiri Dan Meletak Kereta
  •      Komunikasi e-mel
  •      Pencarian web
  •      Kedai dan perkhidmatan
  •      Pengalaman luar talian


Bagaimana Kepintaran Buatan Memperbaik Media Sosial

Kepintaran buatan memudahkan pengguna mencari dan berkomunikasi dengan rakan dan rakan perniagaan.

Twitter

Daripada cadangan tweet kepada memerangi kandungan yang tidak sesuai atau perkauman dan meningkatkan pengalaman pengguna, Twitter telah mula menggunakan kecerdasan buatan di belakang tabir untuk meningkatkan produk mereka. Mereka memproses banyak data melalui rangkaian saraf dalam untuk mempelajari dari semasa ke semasa tentang pilihan pengguna.

Facebook

Pembelajaran mendalam membantu Facebook menarik nilai daripada sebahagian besar set data tidak berstrukturnya yang dicipta oleh hampir 2 bilion orang yang mengemas kini status mereka 293,000 kali seminit. Kebanyakan teknologi pembelajaran mendalamnya dibina pada rangka kerja Torch yang memfokuskan pada teknologi pembelajaran mendalam dan rangkaian saraf.

Instagram

Instagram juga menggunakan data besar dan kecerdasan buatan untuk menyasarkan pengiklanan dan memerangi buli siber dan memadam komen yang menyinggung perasaan. Memandangkan jumlah kandungan semakin meningkat dalam platform, kecerdasan buatan adalah penting untuk dapat menunjukkan kepada pengguna maklumat platform yang mereka mungkin suka, melawan spam dan meningkatkan pengalaman pengguna.


Chatbots

Pada masa ini, kita semua sudah terbiasa menggunakan pelbagai chatbot di Internet. Sama ada ia semudah bot perkhidmatan pelanggan kepada bot yang bercakap seperti manusia, terdapat pelbagai jenis bot. Walau bagaimanapun, adakah anda tahu bahawa kebanyakan bot yang anda gunakan sebenarnya adalah contoh kecerdasan buatan?

Contoh yang ketara ialah ChatGPT. Orang ramai mula menggunakan chatbot ini sebagai rakan dalam talian yang lain. Walau bagaimanapun, anda akan terkejut apabila mengetahui bahawa, ChatGPT sebenarnya adalah chatbot berkuasa kecerdasan buatan. ChatGPT dikuasakan oleh model bahasa besar OpenAI (GPT 3). Syarikat itu juga telah mengeluarkan model baharu bertajuk GPT-4, LLM yang tersedia untuk pengguna Plus.

Bot telah direka bentuk untuk meniru respons seperti manusia dan melakukan pelbagai tugas. Walaupun orang pada mulanya menggunakan chatbot untuk perbualan mudah, ternyata ChatGPT mampu melakukan apa sahaja dalam talian.


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram