Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Membuat dan Menjejaki Tinjauan/ Poll di WhatsApp

Bagaimana Membuat Poll di WhatsApp

Cara Membuat dan Menjejaki Tinjauan/ Poll di WhatsApp
Source: Gizbot.com

Pernahkah anda ingin mengetahui pendapat rakan dan keluarga anda tentang topik atau situasi tertentu? Atau mungkin anda ingin mendapatkan pendapat mereka tentang restoran mana yang hendak dikunjungi untuk makan malam? Ok, anda boleh membuat tinjauan (Poll) pendapat di WhatsApp. Ini caranya. Semak juga di πŸ‘‰ WhatsApp Help Center.


Cara Membuat Tinjauan di WhatsApp

Membuat tinjauan pendapat di WhatsApp kelihatan seperti sesuatu daripada senarai petua dan helah WhatsApp. Ia mudah dan hanya mengambil masa beberapa minit. Apa yang anda perlukan ialah versi terkini apl. Semak juga di πŸ‘‰ Android Authority.


Setelah dibuat, tinjauan pendapat anda akan dihantar sebagai lampiran dalam tetingkap sembang itu sama seperti menghantar sebarang mesej atau imej lain dalam WhatsApp dan semua pengguna akan dapat melihatnya dan mengundi untuk pilihan pilihan mereka.

Anda akan dimaklumkan apabila undian dibuat dan anda boleh melihat bilangan orang yang telah mengundi secara keseluruhan.


Bagaimana Untuk Mencipta Poll di WhatsApp: Android

Langkah 1: Buka aplikasi WhatsApp pada telefon anda.
Langkah 2: Sekarang buka sembang.

Langkah 3: Kemudian klik pada Lampirkan dan kemudian klik pada Undian.

Langkah 4: Klik pada Cipta Tinjauan.

Langkah 5: Masukkan soalan anda dalam Soalan, kemudian klik Tanya Soalan.

Langkah 6: Masukkan pilihan tinjauan pendapat anda dalam Pilihan dan klik pada + Tambah. Klik dan tahan untuk menukar susunan pilihan tinjauan pendapat anda.

Langkah 7: Akhir sekali, klik pada hantar untuk membuat tinjauan pendapat anda.


Bagaimana nak Buat Undian di WhatsApp: PC

Langkah 1: Buka WhatsApp pada penyemak imbas anda.

Langkah 2: Sekarang buka sembang.

Langkah 3: Klik pada Lampirkan.

Langkah 4: Kemudian klik pada Undian dan kemudian Buat Undian.

Langkah 5: Masukkan soalan anda dalam Tanya Soalan.

Langkah 6: Masukkan pilihan tinjauan pendapat anda dalam Pilihan dan klik pada Tambah. Klik dan seret untuk menukar susunan pilihan tinjauan pendapat anda.

Langkah 7: Akhir sekali, klik pada hantar untuk membuat tinjauan pendapat anda.


Menggunakan Tinjauan WhatsApp untuk Keseronokan dan Permainan

Tinjauan pendapat bukan sahaja berguna untuk membuat keputusan anda juga boleh menggunakannya untuk keseronokan dan permainan. Dengan bertanya soalan seperti "Emoji manakah yang paling menggambarkan perasaan anda hari ini?" atau "Apakah warna kegemaran anda?" anda boleh mengenali rakan anda dengan lebih baik dan memulakan perbualan tentang minat yang dikongsi.


Sudah tentu, terdapat juga penggunaan tinjauan pendapat yang lebih tradisional, seperti bertanya soalan berasaskan pendapat dan mendapatkan maklum balas daripada rakan anda. Ini boleh jadi apa-apa daripada "Restoran mana yang patut kita pergi untuk makan malam?" kepada "Apa yang perlu kita lakukan hujung minggu ini?". Walau apa pun cara anda memutuskan untuk menggunakan tinjauan pendapat, ia pasti menjadikan perbualan anda lebih menarik dan menarik.


Mencipta Undian WhatsApp dengan Mudah

Membuat tinjauan pendapat melalui WhatsApp ialah cara yang mudah untuk mendapatkan pendapat daripada keluarga dan rakan dengan cepat dan berkesan. Dengan mengikuti langkah ini, anda boleh membuat tinjauan pendapat dalam masa yang singkat.

Dengan antara muka yang mudah digunakan & keupayaan penjejakan keputusan masa nyata, tinjauan pendapat WhatsApp sesuai untuk kegunaan peribadi dan profesional.



Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram