Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana Tag Rakan Follower Dalam Facebook

Cara Tag Kawan di Facebook

       

Bagaimana Nak Tag Rakan Follower Dalam Facebook


 
Media sosial adalah mengenai menghubungkan orang ramai, dan Facebook ialah anjing terbesar di halaman. Walau bagaimanapun, jika anda tidak mahu terlibat dalam keseluruhan perbualan dengan seseorang dan hanya mahu berkongsi siaran, gambar atau ulasan tertentu dengan cepat, Facebook mempunyai sesuatu khusus untuk penandaan nama. Semak juga di πŸ‘‰ Facebook Help Center.

Salah satu ciri yang paling popular di Facebook adalah tag , yang memberikan anda kelebihan untuk mengenal pasti dan rujukan orang dalam gambar, video dan nota. Hari ini, facebook telah menambah cara baru untuk tag orang dan perkara-perkara lain yang anda kongsi di Facebook - di update status dan posts lain. Ia adalah satu lagi cara untuk membolehkan orang ramai tahu siapa dan apa yang anda share dalam status updated. Semak juga di πŸ‘‰ Facebook Help.

Pengguna facebook sering kemaskini status mereka untuk menggambarkan apa dalam fikiran dan perasaan mereka, atau kongsi perkara-perkara yang mereka rasa seperti satu perkongsian . Kadang-kadang yang termasuk rujukan rakan-rakan, kumpulan atau acara-acara mereka menghadiri - misalnya, posting " makan tengah hari dengan Ahmad  " atau " saya sedang menuju ke KFC  - siapa nak order KFC?. Semak juga di πŸ‘‰ Mashable.

Tetapi bagaimana ia sebenarnya berfungsi? Dalam artikel ini, kita akan membincangkan butiran terperinci tentang cara menandai seseorang di Facebook. Semak juga di πŸ‘‰ APB.


Apakah itu Facebook Tagging?

Pada asasnya, penandaan Facebook pada asasnya hanya mencipta pautan. Lagipun, Facebook membantu dengan sambungan maya dan perkongsian dengan orang dalam hidup anda. Penandaan nama hanyalah cara lain untuk berbuat demikian.

Sebagai contoh, apabila anda menandakan seseorang di Facebook, anda memautkan nama dan profil mereka ke foto, siaran atau ulasan tertentu. Dalam istilah orang awam, anda melabelkan rakan anda dan profil Facebook mereka dalam siaran yang anda telah tandakan nama mereka. Ia berfungsi dengan cara yang berbeza:

Siaran yang anda tandai nama orang itu boleh dipaparkan pada garis masa mereka sebagai foto atau kemas kini status.

Orang yang anda tandai akan mendapat pemberitahuan Facebook mengenainya.

Apabila anda menandakan nama seseorang, siaran itu boleh dilihat oleh orang yang ditanda nama bersama-sama rakan orang yang ditanda nama itu.

Teg dalam foto atau siaran daripada orang yang anda bukan kawan muncul dalam Semakan Garis Masa. Anda juga boleh melakukannya untuk tag daripada rakan. Ini membantu anda menapis dan mengawal dengan lebih baik perkara yang berakhir pada garis masa anda.


Cara Tag Seseorang di Facebook

Terdapat banyak cara yang berbeza untuk menggunakan ciri penandaan Facebook. Anda mungkin mahu menandakan rakan dalam gambar, siaran atau dengan menaip nama mereka ke dalam ulasan. Tidak kira bagaimana anda menghirisnya, anda mempunyai banyak pilihan.

Mari kita mendalaminya dan lihat bagaimana ketiga-tiganya berfungsi pada antara muka yang berbeza:

Desktop

Langkah 1: Log masuk ke Facebook dan buka Suapan anda.
Langkah 2: Klik Foto/Video di bawah Apakah yang ada dalam fikiran anda, [Nama]?


Bagaimana Tag Rakan Follower Dalam Facebook

Langkah 3: Pilih gambar untuk dikongsi.
Langkah 4: Arah pada foto, kemudian klik Edit di bahagian atas sebelah kiri.
Langkah 5: Klik Teg foto >> Klik orang dalam foto >> Mula menaip nama mereka.


Bagaimana Tag Rakan Follower Dalam Facebook


Tag daripada senarai cadangan.

Langkah 6: Pilih nama penuh orang atau halaman yang ingin anda tandai apabila ia muncul.
Langkah 7: Klik Simpan >> Klik Siar.

Android

Langkah 1: Buka apl Facebook >> Klik Foto di bahagian atas Suapan anda.

Langkah 2: Pilih gambar daripada gulungan kamera anda >> Klik Seterusnya.

Langkah 3: Klik Teg di penjuru kanan sebelah atas.


Bagaimana Tag Rakan Follower Dalam Facebook


Langkah 4: Mula menaip nama mereka dalam kotak teks >> Klik kotak semak di sebelah gambar profil mereka.

Langkah 5: Klik Selesai apabila selesai mengetag >> Klik Siar.


iOS

Langkah 1: Klik Foto di bahagian atas Suapan anda.
Langkah 2: Pilih foto daripada gulungan kamera anda. >> Klik Selesai. Anda juga boleh mengklik ikon kamera di bahagian atas sebelah kanan untuk mengklik gambar baharu. >> Klik Seterusnya.
Langkah 3: Klik Edit di bahagian atas sebelah kiri. >> Klik ikon Teg.
Langkah 4: Klik pada orang yang anda mahu tandakan dalam gambar. >> Mula menaip nama mereka.
Langkah 5: Klik pada gambar profil mereka apabila profil mereka muncul. >> Klik Selesai apabila anda selesai menandakan semua orang yang anda perlukan.
Langkah 6: Klik Siar.


Akhir kata: Bila anda menulis kemas kini status dan ingin menambah nama rakan kepada sesuatu yang anda posting , hanya tambah atau masukan tanda atau simbol " @ " terlebih dahulu. Seperti menaip nama rakan yang anda ingin cari atau rujuk , menu drop-down akan muncul yang membolehkan anda untuk memilih daripada senarai kawan anda dan rangkaian lain, termasuk kumpulan , peristiwa , aplikasi dan Pages. Kemudian, anda akan dapat untuk tag rakan-rakan dari aplikasi juga. Simbol " @ " tidak akan dipaparkan di update status atau pos selepas anda menambah tag tersebut.

Rakan yang anda tag dalam kemas kini status anda akan menerima pemberitahuan dalam post di Wall dan dihubungkan ke post anda. Mereka juga mempunyai pilihan untuk membuang tag tersebut daripada post anda. Pihak facebook berharap tag kemas kini status ini dan lain-lain post daripada Pemilik akaun facebook akan membolehkan mereka untuk berkongsi dengan cara yang lebih unik dan menarik, dan berhubung dengan lebih ramai pengguna facebook yang lain.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram