Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Menyambungkan PS5 Controller ke PC Windows

Bagaimana Sambung PS5 Controller ke PC

Cara Menyambungkan PS5 Controller ke PC Windows
Source: Image Credit Rock Paper Shotgun
 

Permainan PC sering dikaitkan dengan tetikus dan papan kekunci, dan memang sewajarnya, kerana kaedah input ini menawarkan tahap kebolehsuaian dan ketepatan yang hebat untuk permainan seperti penembak orang pertama. Tetapi untuk beberapa tajuk, pengawal masih merupakan cara yang paling mudah dan paling selesa untuk bermain. Jika anda kebetulan memiliki PlayStation 5, anda boleh menggunakan pengawal DualSense dengan PC Windows anda. Semak juga di πŸ‘‰ PCGamer.

DualSense mempunyai reka bentuk yang jauh berbeza daripada pendahulunya. Pada masa lalu, kami mungkin telah mengesyorkan untuk mendapatkan Pengawal Wayarles Xbox, tetapi DualSense cukup selesa sehingga anda tidak perlu membelanjakan lebih banyak wang jika anda sudah mempunyainya. Menyambungkan pengawal ke PC anda adalah sangat mudah, tetapi anda perlu melakukan beberapa kerja untuk menyediakannya sepenuhnya. Inilah yang perlu anda lakukan. Semak juga di πŸ‘‰ PlayStation Support Home.


Menyambungkan PS5 Controller ke PC

Terdapat dua cara untuk menyambungkan pengawal DualSense ke PC anda. Yang paling mudah ialah dengan hanya memasangkan menggunakan port USB Type-C pada pengawal dan port USB pada PC anda. Anda hanya memerlukan kabel USB, yang mungkin sudah anda miliki, sama ada dari telefon anda atau peranti lain. Semak juga di πŸ‘‰ Wikihow.

Sekiranya anda ingin menggunakan wayarles, pengawal PlayStation 5 juga menyokong Bluetooth supaya anda boleh menyambung dengan cara itu. Menyambung Controller dengan cara ini masih agak mudah. Begini caranya:

1. Buka apl Tetapan pada PC anda dan pergi ke bahagian Bluetooth & peranti (dalam Windows 11) atau Peranti (dalam Windows 10).

2. Klik Tambah peranti di bahagian atas halaman.

Cara Menyambungkan PS5 Controller ke PC Windows

3. Pilih Bluetooth dalam tetingkap yang muncul untuk mula mencari peranti.

Cara Menyambungkan PS5 Controller ke PC Windows


4. Masukkan mod berpasangan pada pengawal PlayStation 5 dengan menahan butang PlayStation dan Kongsi pada masa yang sama sehingga lampu di sekeliling pad sentuh menyala.

5. Pada PC anda, pengawal sepatutnya muncul sebagai pengawal Wayarles. Pilihnya dan tunggu sehingga sambungan selesai.

Sekarang pengawal anda disambungkan ke PC anda, tetapi pengalaman itu tidak betul-betul lancar dari sini. Windows direka bentuk untuk berfungsi secara khusus dengan satu jenis input berdasarkan Pengawal Wayarles Xbox, jadi itulah yang disokong oleh kebanyakan permainan di luar kotak. Syukurlah, terdapat penyelesaian untuk ini.


Bagaimana untuk menyediakan DualSense Controller dengan Steam

Steam ialah platform permainan paling popular pada PC, dan salah satu perkara hebat yang dilakukannya ialah membolehkan anda menambah pelbagai pengawal yang tidak disokong Windows dengan baik di luar kotak, termasuk DualSense. Anda boleh menyediakannya dengan mudah menggunakan alat konfigurasi Steam sendiri. Ini juga bermakna anda mungkin boleh menggunakan pengawal dengan kebanyakan permainan anda kerana Steam mempunyai perpustakaan tajuk yang sangat luas. Malah, permainan bukan Steam pun boleh berfungsi dengan cara ini kerana anda boleh menambah permainan anda sendiri ke perpustakaan Steam anda.

Sokongan untuk pengawal tambahan ini tidak didayakan di luar kotak, walaupun. Anda perlu pergi ke tetapan Steam untuk membolehkannya:


1. Lancarkan Steam dan, dari tetingkap utama, klik Steam > Settings

Cara Menyambungkan PS5 Controller ke PC Windows


2. Buka tab Controller pada bar menu sisi.

3. Klik General Controller Settings.

Cara Menyambungkan PS5 Controller ke PC Windows

4. Dayakan pilihan sokongan konfigurasi PlayStation dalam tetingkap yang muncul.

5. (Pilihan) Anda juga boleh mengklik Keutamaan di sini untuk menukar tetapan seperti nama pengawal, menghidupkan atau mematikan gemuruh dan menukar warna terang.

6. Klik Kembali dan kemudian OK untuk menutup tetingkap tetapan Steam. Kini anda sudah bersedia untuk mengkonfigurasi pengawal PlayStation anda dalam permainan.

7. Lancarkan permainan yang anda ingin mainkan dan tekan butang PlayStation pada pengawal anda. Ini akan membuka halaman konfigurasi pengawal Steam, di mana anda boleh menetapkan sebarang butang dan melekat pada sebarang tindakan. Anda juga boleh menggunakan pad sentuh dan sensor giro di dalam DualSense, dua perkara yang tidak ditawarkan oleh pengawal Xbox.

😎 Nota: Halaman konfigurasi pengawal hanya boleh berfungsi dalam mod Gambar Besar Steam. Anda boleh memasuki mod ini sebelum memulakan permainan dengan mengklik Lihat > Mod Gambar Besar dalam tetingkap Steam utama.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram