Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Bersiaran Langsung di TikTok Dengan atau Tanpa 1,000 Pengikut

Bagaimana Live Strimming di TikTok

Cara Bersiaran Langsung di TikTok Dengan atau Tanpa 1,000 Pengikut

Bersedia untuk menstrim pada platform media sosial yang paling pesat berkembang? Ini ialah panduan anda tentang cara membuat siaran langsung di TikTok, sebab anda mahu melakukannya, dan bagaimana anda boleh mencuba melakukannya tanpa minimum 1,000 pengikut. Semak juga di πŸ‘‰ TikTok Help Center.


Bersiaran langsung di TikTok mempunyai faedah yang sama seperti siaran langsung di mana-mana saluran media sosial: ini adalah peluang anda untuk berhubung dengan penonton anda dalam masa nyata. Semak juga di πŸ‘‰ Adobe.


Apabila anda bersiaran langsung di TikTok, penonton boleh bertanya soalan dan berinteraksi dengan anda pada masa ini. Terdapat kespontanan dan keaslian yang disertakan dengan penyiaran secara langsung. Lagipun, tidak dipotong, tidak disunting dan tidak ditapis. Apa-apa sahaja boleh berlaku (apatah lagi strim langsung ialah cara yang bagus untuk memacu perdagangan sosial juga). Semak juga di πŸ‘‰ Restream.


Sama ada anda menganjurkan siri, mengadakan perbualan, berkongsi tutorial atau membuat persembahan, strim langsung mencipta peluang untuk melenturkan kemahiran anda dan membina jenama anda. Semak juga di πŸ‘‰ APB.


Cara Bersiaran Langsung di TikTok Dengan atau Tanpa 1,000 Pengikut


Satu faedah unik untuk menyiarkan secara langsung di TikTok: jika anda berumur lebih 18 tahun, penonton boleh menghantar hadiah maya kepada anda, yang kemudiannya anda boleh tukarkan dengan wang tunai. Anda boleh menggunakan ciri ini untuk mengumpul wang untuk amal juga walaupun "kadar pertukaran" tidak bagus.


Cara Bersiaran Langsung di TikTok Dengan atau Tanpa 1,000 Pengikut

Apakah TikTok Lives?

TikTok Lives ialah siaran masa nyata yang orang ramai tonton pada apl TikTok. Mereka biasanya pendek dan cenderung tidak formal. Jenama, bagaimanapun, sering mencipta Lives yang lebih berstruktur, seperti dalam kes rancangan memasak, tutorial senaman atau tutorial produk.


Sama seperti video Facebook Live dan Instagram Live, TikTok live dengan cepat telah menjadi cara komunikasi yang popular. Jenama boleh membina kepercayaan, mendidik khalayak mereka dan meningkatkan penglibatan.


Berapa ramai pengikut yang anda perlukan untuk bersiaran langsung di TikTok?

Anda memerlukan 1,000 pengikut untuk membuat siaran langsung di TikTok. Dan, anda perlu berumur sekurang-kurangnya 16 tahun. Terdapat khabar angin penyelesaian untuk minimum 1,000 pengikut — sesuatu yang kami cuba sendiri, tetapi ia tidak berjaya. Mungkin anda akan mempunyai nasib yang lebih baik? Lebih lanjut mengenai itu di bawah.


Bagaimana untuk membuat siaran langsung di TikTok

Begini cara untuk disiarkan secara langsung di TikTok jika anda mempunyai akses kepada keupayaan penstriman langsung platform.


1. Klik ikon Cipta pada skrin utama (itulah tanda tambah di bahagian bawah skrin).

2. Leret ke kiri sepenuhnya untuk LIVE di navigasi bahagian bawah, pilih imej dan tulis tajuk untuk strim anda. Ingat: Tajuk dan imej muka depan perlu menarik perhatian orang ramai untuk mengklik pada video anda, jadi pastikan mereka menarik perhatian penonton anda.

3. Setelah anda bersedia, tekan Go LIVE untuk memulakan strim anda. Ia akan mengira anda turun dari 3,2,1 dan kemudian boom...anda terus bersiaran langsung.

4. Setelah anda disiarkan secara langsung, anda boleh mengklik tiga titik untuk mengakses tetapan dan ciri. Di sini, anda boleh menambah kesan, menapis ulasan dan menambah sehingga 20 penyederhana.

5. Apabila anda sudah bersedia untuk menamatkan video strimming, seterusnya klik  X di penjuru kiri sebelah atas untuk menamatkan strim langsung TikTok anda.


Bagaimana untuk menyiarkan secara langsung di TikTok tanpa 1,000 peminat

Kami telah mendengar beberapa khabar angin bahawa terdapat penyelesaian untuk disiarkan secara langsung, walaupun tanpa 1,000 peminat. Walaupun kami pastinya tidak menyokong penggodaman yang tidak diluluskan oleh TikTok,  perlu mencubanya.


Pada asasnya, penyelesaian yang didakwa melibatkan memfailkan tiket sokongan (a.k.a., pembohongan) yang mendakwa bahawa anda pernah mempunyai akses LANGSUNG dan meminta wakil perkhidmatan pelanggan untuk "memulihkan" keistimewaan ini.


Berikut ialah protokol yang dicadangkan:


1. Untuk memfailkan laporan ini, pergi ke profil anda dan pilih menu hamburger di penjuru kanan sebelah atas.

2. Pergi ke Tetapan dan Privasi.

3. Tatal (Skrol) ke bawah untuk Laporkan masalah.

4. Di bawah Popular, tekan "Saya tidak boleh memulakan LIVE".

5. Dari situ, tekan "Tidak".

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram