Bagaimana Untuk Menjana Pautan WhatsApp Secara Percuma
- Get link
- X
- Other Apps
Cara Membuat Link WhatsApp
Sejak kemunculannya, WhatsApp telah membawa perubahan besar kepada cara syarikat berkomunikasi dengan pelanggan mereka. Walaupun aplikasi pemesejan ini kini merupakan cara yang paling mudah dan paling mudah untuk individu berhubung, banyak perniagaan masih mendapati sukar untuk memperoleh perbualan yang dimulakan oleh pelanggan kerana menambah nombor telefon pada senarai kenalan mungkin agak menjengkelkan. Semak juga di π WhatsApp Help Center.
Inilah berita baik untuk kedua-dua pihak: WhatsApp kini membenarkan pengguna menghantar mesej kepada kenalan yang belum disimpan! Selagi anda mempunyai akaun WhatsApp yang aktif dan nombor telefon yang sah, anda boleh membuat pautan sembang WhatsApp dan menjadikannya bebas untuk pelanggan memulakan sembang dengan pasukan anda. Semak juga di di π WALink.
Dalam artikel ini, APB akan menerangkan apa itu, cara membuat pautan WhatsApp dan contoh penggunaan terbaik. Semak juga di π APB.
Dalam artikel ini, APB akan menerangkan apa itu, mengapa menggunakannya, cara membuat pautan WhatsApp, dan contoh hasil terbaik. Semak juga di π WhatsApp.
Apa itu Pautan WhatsApp?
Pautan WhatsApp (atau pautan wa.me) ialah URL yang digunakan orang untuk membuka perbualan WhatsApp. Dengan mengklik pada pautan wa.me, pelanggan tidak perlu menyimpan sebarang nombor sebelum menghantar mesej kepada perniagaan.
Cara Membuat Pautan WhatsApp: Langkah demi Langkah
Platform yang memudahkan komunikasi dengan pelanggan melalui pelbagai saluran, termasuk WhatsApp. Begini cara untuk menjana pautan WhatsApp:
Akses alat Penjana Pautan WhatsApp SleekFlow: π https://sleekflow.io/whatsapp-link-generator
Masukkan Nombor Telefon Anda: Dalam medan yang disediakan, masukkan nombor telefon yang dikaitkan dengan akaun WhatsApp anda. Ingat untuk memasukkan kod negara.
Sebagai contoh, jika nombor telefon anda ialah 601123 4567 manakala kod negara ialah +1, pautan WhatsApp anda dengan nombor telefon akan menjadi https://wa.me/161234567
Sila pastikan anda tidak memasukkan sebarang aksara khas seperti kurungan dan sempang semasa mengisi pautan WhatsApp dengan nombor telefon anda, jika tidak, pautan itu akan menjadi sia-sia.
3. Tambah Mesej Templat: SleekFlow membolehkan anda menambah mesej lalai yang akan dipaparkan apabila seseorang mengklik pada pautan wa.me anda. Ini berguna untuk membimbing perbualan atau memberikan maklumat tambahan.
Sebagai contoh:
“Helo, saya berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang perkhidmatan API WhatsApp anda.”
4. Jana dan Uji Pautan Anda: Selepas memasukkan maklumat yang diperlukan, klik butang untuk menjana pautan wa.me anda. Setelah dijana, uji pautan untuk memastikan ia berfungsi dengan betul. Jika ya, anda boleh menyalin dan berkongsi di mana sahaja anda mahu!
Pautan sembang WhatsApp ini boleh dikongsi di mana-mana, menjadikan komunikasi dengan khalayak anda lebih mudah...
Faedah menggunakan Pautan WhatsApp
Kelebihan terbesar pautan sembang WhatsApp ialah membolehkan pelanggan berinteraksi dengan anda hampir dengan mudah. Lupakan tentang mengisi borang petunjuk dan menulis e-mel. Khalayak anda kini boleh menghantar mesej pertama kepada anda dalam hanya satu klik, yang pasti dapat meningkatkan penciptaan dan jualan petunjuk anda, membina pangkalan pelanggan berulang yang setia.
Selain itu, perniagaan boleh membimbing pelanggan untuk bertanya soalan yang betul dengan memasukkan mesej yang dipratentukan. Selalunya, pertanyaan pelanggan mungkin tidak cukup spesifik dan memerlukan lebih kejelasan, yang boleh membawa kepada satu siri tindakan susulan berikutnya yang agak memakan masa. Teks yang telah diisi dengan itu boleh membantu pelanggan menyusun mesej mereka mengikut keselesaan mereka, meminimumkan sebarang beban kerja yang tidak perlu.
Satu lagi ciri hebat pautan WhatsApp ialah sifat pelbagai bentuknya – ia boleh digunakan sebagai hiperpautan atau kod QR, dan disepadukan ke dalam imej atau GIF. Sebagai bonus, anda boleh membenamkan URL dalam apa jua bentuk yang anda suka, daripada tapak web hingga iklan sepanduk, daripada logo hingga e-mel, membantu anda mencipta butang CTA yang sempurna.
1. Laman web
Kapsyen: Mudah.my membenamkan pautan WhatsApp ke setiap penyenaraian produk mereka untuk membolehkan pembeli kereta memulakan perbualan WhatsApp untuk pertanyaan atau penjadualan temu janji.
Halaman Kenalan: Tambahkan pautan WhatsApp anda ke halaman kenalan anda bersama-sama dengan maklumat hubungan lain.
Pengepala atau Pengaki: Letakkan pautan dalam pengepala atau pengaki tapak web anda untuk akses mudah.
Widget Pop Timbul atau Sembang: Gunakan widget pop timbul atau sembang yang menyertakan pautan WhatsApp anda untuk pemesejan segera.
2. Laman media sosial
Bahagian Bio atau Perihal: Tambahkan pautan WhatsApp pada bio atau bahagian tentang profil media sosial anda (cth., Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn).
Siaran dan Cerita: Kongsi pautan dalam siaran dan cerita, menjemput pengikut untuk menghubungi melalui WhatsApp.
Butang Facebook WhatsApp: pergi ke halaman Facebook anda, klik pada Butang Tambah > WhatsApp > Sediakan nombor Whatsapp, dan anda akan bersedia.
3. Tandatangan E-mel:
Sertakan pautan WhatsApp dalam tandatangan e-mel anda untuk membolehkan penerima menghubungi anda dengan mudah.
4. Direktori dan Penyenaraian Dalam Talian:
Kemas kini maklumat perniagaan anda pada direktori dan penyenaraian dalam talian (mis., Perniagaan Saya di Google, Yelp) untuk memasukkan pautan WhatsApp anda.
5. Platform E-dagang:
Jika anda mempunyai kedai dalam talian, letakkan pautan WhatsApp pada halaman produk atau halaman pembayaran untuk sokongan pelanggan.
6. Kempen Pemasaran:
Sertakan pautan WhatsApp dalam kempen pemasaran digital anda, seperti surat berita, e-mel promosi dan iklan dalam talian.
Dengan meletakkan pautan WhatsApp anda secara strategik di lokasi ini, anda boleh meningkatkan penglibatan pelanggan dan memperkemas komunikasi.
- Get link
- X
- Other Apps
Comments
Post a Comment
Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.
Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.
Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).
Terima Kasih.
The Blogler (Aku Pakar Blogger).