Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana Untuk Menyekat Saluran YouTube

Cara Block Youtube Channel

Bagaimana Untuk Menyekat Saluran YouTube

YouTube adalah lebih daripada platform perkongsian video. Namun, kebebasan untuk sesiapa sahaja untuk memuat naik video bermakna anda mungkin menemui sesuatu yang anda tidak mahu lihat. Tetapi di situlah penyekatan saluran YouTube masuk. Sama ada saluran biasanya berkongsi tontonan yang bertentangan, menyiarkan kandungan yang menyinggung perasaan atau sekadar tidak menggembirakan, anda boleh menyekatnya untuk mengalih keluar videonya daripada pengesyoran anda. Prosesnya pantas dan anda boleh melakukannya pada telefon pintar anda, penyemak imbas desktop atau YouTube Kids yang dijalankan pada tablet kukuh anak anda. Semak juga di πŸ‘‰ Youtube Help.


Bolehkah anda menyekat keseluruhan saluran di YouTube?

Walaupun YouTube menawarkan dua pilihan untuk menyekat kandungan yang tidak sesuai, menapis keseluruhan saluran adalah mustahil. Anda boleh menghentikan pengesyoran video daripada saluran untuk mengelak daripada melihatnya di halaman utama anda. Tetapi itu bukan pembetulan mutlak, kerana ia mungkin masih muncul dalam hasil carian dan tab langganan jika anda tidak berhenti melanggan. Semak juga di πŸ‘‰ Quora.


Bagaimana Untuk Menyekat Saluran YouTube

Jika anda kurang senang dan marah dengan komen tak baik yang dibuat orang pada video anda, sembunyikan komen itu daripada saluran anda. Ini mengalih keluar kenyataan mereka daripada saluran anda sehingga anda menyahsekatnya. YouTube tidak memberitahu mereka tentang perubahan itu, tetapi kata-kata mereka kekal tidak kelihatan. Semak juga di πŸ‘‰ Wikihow.


Walau bagaimanapun, anda boleh menyekat video yang tidak sesuai atau keseluruhan saluran pada apl YouTube Kids. Apl ini direka bentuk dengan mengambil kira keselamatan anak anda, jadi ada logik kerana YouTube membenarkan anda menyekat saluran yang menyinggung sepenuhnya. Semak juga di πŸ‘‰ APB.


Sekat saluran YouTube daripada dipaparkan dalam suapan 

Mengarahkan YouTube untuk berhenti mengesyorkan saluran adalah cara yang paling mudah untuk mengelak daripada melihat videonya. Prosesnya adalah sama sama ada anda menonton video daripada penyemak imbas desktop atau apl Android dan iOS.


1. Buka apl YouTube pada telefon anda atau lawati youtube.com dalam penyemak imbas web.

2. Pergi ke halaman utama YouTube dan cari video daripada saluran yang ingin anda sekat.

3. Klik butang menu di sebelah tajuk video.

4. Pilih Jangan syorkan saluran untuk berhenti melihat video mereka pada suapan anda.

Bagaimana Untuk Menyekat Saluran YouTube

5. Kad maklumat yang mengulangi pilihan anda menggantikan video pada skrin anda. Klik Buat asal jika anda menyekat saluran yang salah.


Begitu juga, anda boleh berhenti mengesyorkan saluran daripada YouTube Shorts. Apabila anda melihat video pendek yang anda tidak suka pada apl, klik butang menu di penjuru kanan sebelah atas, kemudian klik Jangan mengesyorkan saluran ini untuk menyekatnya.


Nota: Anda hanya mempunyai beberapa minit untuk Buat asal tindakan anda. Sebaik sahaja ia hilang, anda tidak boleh menyahsekat saluran individu sekali lagi (lebih lanjut mengenainya kemudian).


Sekat saluran YouTube daripada mengulas pada video anda

Walaupun YouTube melakukan yang terbaik untuk menangani ulasan spam, sesetengah pengguna masih mencari cara untuk memintas algoritma. Jika seseorang terus menyiarkan ulasan spam pada video anda, anda boleh menyembunyikannya daripada saluran YouTube anda.


Bagaimana Untuk Menyekat Saluran YouTube


Cara menyekat ulasan spam daripada apl YouTube untuk Android dan iOS

1. Cari komen yang menyinggung atau spam di bawah video YouTube anda.

2. Klik gambar profil di sebelahnya untuk menunjukkan kad profil mereka.

3. Anda akan melihat maklumat ringkas tentang saluran dan ulasan yang mereka buat pada video anda.

4. Klik Lihat Saluran untuk melawat halaman YouTube mereka. (Anda mungkin perlu menatal ke bawah untuk melihat butang jika mereka mempunyai beberapa ulasan.)

5. Klik butang menu di penjuru kanan sebelah atas halaman.

6. Klik Sembunyikan pengguna daripada saluran saya

7. Anda akan melihat tetingkap pop timbul yang menyatakan bahawa YouTube akan menyembunyikan ulasan sedia ada dan akan datang pengguna daripada saluran anda. Ketik Sembunyikan pengguna untuk mengesahkan.


Bagaimana untuk menyekat komen spam daripada pelayar web

1. Cari komen spam di bawah video YouTube anda.

2. Klik gambar profil di sebelahnya untuk membuka halaman saluran.

Bagaimana Untuk Menyekat Saluran YouTube

3. Tukar ke bahagian Perihal.

4. Pilih ikon bendera di bahagian bawah sebelah kanan halaman.

5. Klik Sembunyikan pengguna daripada saluran saya.

Bagaimana Untuk Menyekat Saluran YouTube

6. Pilih Hantar untuk menyembunyikan ulasan pengguna sebelum dan seterusnya pada saluran anda.

Tip: Menyekat saluran tertentu daripada mengulas pada video anda tidak menjejaskan ulasan pengguna lain. Jika anda tidak memerlukan pemikiran orang tentang video anda, belajar untuk menghidupkan dan mematikan ulasan YouTube.


Bagaimana untuk menyahsekat saluran YouTube

Anda tidak boleh melihat senarai saluran yang anda sekat pada halaman utama anda atau menyahsekatnya secara individu. Jika anda ingin melihat video daripada saluran sekali lagi, anda mesti mengosongkan semuanya.


1. Navigasi ke halaman Aktiviti Google Saya dan log masuk ke akaun anda.

2. Pilih Aktiviti lain pada anak tetingkap navigasi kiri.

Bagaimana Untuk Menyekat Saluran YouTube

3. Skrol ke bawah ke bahagian maklum balas YouTube "Tidak berminat" dan klik Padam di bawahnya.


Bagaimana Untuk Menyekat Saluran YouTube

4. Pilih Padam sekali lagi untuk mengesahkan.

Bagaimana Untuk Menyekat Saluran YouTube

😎Nota: Walau bagaimanapun, anda boleh menyahsekat pengguna individu yang anda hadkan daripada mengulas pada video anda. Komen sedia ada mereka hilang untuk kebaikan, tetapi komen baharu akan kelihatan. Anda boleh melakukan ini daripada apl atau tapak web YouTube dengan melawati halaman saluran jika anda mengingati nama mereka. Jika tidak, anda lebih baik menggunakan YouTube Studio.


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram