Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

5 Perisian Pembuat Banner Untuk Windows

Perisian Pembuat Banner Percuma Terbaik Untuk Windows

5 Perisian Pembuat Banner Untuk Windows

Dialog animasi memberi anda pilihan untuk menghidupkan teks pada Banner dalam pelbagai gaya yang berbeza. Fail Bantuan menerangkan semua ciri Pencipta Banner Mudah, tetapi ia sebenarnya tidak perlu, kerana semuanya cukup jelas. Program ini pengguna tidak memerlukan kemahiran reka bentuk grafik; pengguna yang mempunyai kemahiran reka bentuk grafik mungkin akan kecewa dengan kekurangan ciri dan kawalan yang ditawarkan. Semak juga di πŸ‘‰ Adobe.


Banner mungkin merupakan cara yang paling jelas untuk menyesuaikan blog atau tapak Web, terutamanya jika anda menggunakan templat yang sebaliknya generik. Mencipta sepanduk tidak selalu mudah, walaupun, jika anda tidak mempunyai sebarang kemahiran reka bentuk grafik. Semak juga di πŸ‘‰ APB.


Banner Creator (Edisi Percuma) ialah utiliti yang sangat mudah untuk mencipta sepanduk asas. Ia akan berfungsi jika anda perlu membuat Banner tanpa banyak kerumitan. Semak juga di πŸ‘‰ Apple App Store.


5 Perisian Pembuat Banner Boleh Cetak Percuma Terbaik Untuk Windows


1. DrawPad ialah satu lagi perisian pembuat sepanduk boleh cetak percuma untuk Windows. Ia adalah salah satu perisian pembuat sepanduk boleh cetak yang paling mudah kerana ia disertakan dengan templat sepanduk terbina. Anda boleh mengakses semua templat sepanduk dengan pergi ke bahagian Fail > Buka Templat Wizard > Sepanduk. Selepas memilih sepanduk, anda boleh memulakan reka bentuk sepanduk menggunakan pelbagai alat penyuntingan yang tersedia seperti Teks, Tambah Imej, Ubah Saiz, Bentuk, Alat Cat (Pensel, Berus, Sembur, Pen, Alat Bentuk, dll.), dsb. Semak juga di πŸ‘‰ Drawpad.


5 Perisian Pembuat Banner Untuk Windows

Anda boleh memulakan proses membuat sepanduk dengan menggunakan Alat Ubah Saiznya yang membolehkan anda menetapkan dimensi sepanduk. Selepas itu, anda boleh mengimport semua objek dan imej yang diperlukan. Anda kemudian boleh mula mereka bentuk dengan menyusun imej dan objek yang diimport melalui tetikus anda. Kini, anda boleh menggunakan Alat Teksnya untuk menambah teks sebarang fon, warna dan saiz. Anda juga boleh menggunakan Alat Cat terbina untuk melukis secara manual di atas kanvas untuk menambah reka bentuk tersuai. Setelah struktur utama sepanduk selesai, maka anda boleh mula mempertingkatkan rupa sepanduk menggunakan Alat Lanjutan seperti Gradien, Drop Shadow, Inner Glow, Emboss, dll.


Setelah sepanduk selesai sepenuhnya, pergi ke pilihan Fail > Cetak untuk mencetak sepanduk atau menyimpannya sebagai fail PDF. Selain daripada mencetak sepanduk, sepanduk juga boleh disimpan sebagai imej seperti PNG, JPEG, ICO, SVG, BMP, dll.


😎Nota: Perisian ini hanya percuma untuk kegunaan bukan komersial. Untuk menggunakannya secara komersial, anda perlu membeli versi berbayar perisian ini.


2. GIMP ialah perisian pembuat sepanduk boleh cetak sumber terbuka percuma untuk Windows. Ia juga merupakan perisian penyuntingan imej yang popular yang disertakan dengan banyak alat penyuntingan dan lukisan imej. Di dalamnya, anda boleh membuat keseluruhan sepanduk dari awal dan juga mengedit templat sepanduk sedia ada. Semak juga di πŸ‘‰ GIMP.


5 Perisian Pembuat Banner Untuk Windows

Dalam perisian ini, anda mendapat pelbagai templat sepanduk terbina seperti Papan Pendahulu Sepanduk Web, Segi Empat Segi Empat Besar Sepanduk Web, Mudah Alih Besar Sepanduk Web, dsb. Apabila anda memulakan projek baharu, anda serta-merta mendapat tetingkap timbul yang meminta anda menetapkan Dimensi Templat dan Sepanduk . Selepas memilih jenis sepanduk, kini anda boleh menggunakan pelbagai alat penyuntingan perisian ini untuk melengkapkan Banner.


Untuk mencipta sepanduk boleh cetak, ia menyediakan pelbagai alat pengeditan dan lukisan seperti Alat Cat (Badi, Kecerunan, Berus Cat, Dakwat, dll.), Lapisan, Pangkas, Alat Warna, Alat Teks dan banyak lagi. Bersama-sama dengan alatan ini, anda juga mendapat pilihan untuk mengimport objek dan imej pelbagai format seperti PNG, JPEG, GIF, BMP, dll. Anda boleh meletakkan semua objek dan imej yang diimport ke mana-mana tempat di atas kanvas dengan menggunakan tetikus anda. Setelah struktur utama sepanduk selesai, anda boleh mempertingkatkannya lagi menggunakan Bahagian Penapis khusus yang menyediakan banyak penapis terbina dan kesan imej seperti Kabur, Pertingkat, Bunyi, Cahaya, Bayang, dsb.


Selepas melengkapkan sepanduk, pergi ke Menu Failnya dan pilih Pilihan Cetak untuk mencetak sepanduk atau menyimpannya sebagai dokumen PDF. Ia juga menyediakan Pilihan Eksport yang membolehkan anda menyimpan sepanduk dalam bentuk boleh cetak seperti PNG, JPG, BMP, TIFF, EPS, PDF, PCX, WEBP, TGA, HEIC, dll.

3. PixBuilder Studio ialah perisian pembuat sepanduk boleh cetak percuma seterusnya untuk Windows. Menggunakan perisian ini, anda boleh membuat dan mencetak sepanduk dengan mudah. Ia bukan sahaja membolehkan anda membuat sepanduk dari awal, tetapi juga membolehkan anda mengedit sepanduk sedia ada. Untuk membuat atau mengedit sepanduk, Laraskan, Penapis, Alat Cat, Teks, dll. Semua alatan ini boleh dikendalikan dengan bantuan tetikus. Semak juga di πŸ‘‰ PixBuilder Studio.


5 Perisian Pembuat Banner Untuk Windows

Satu lagi ciri baik perisian ini ialah Kanvas Resizer yang melaluinya anda boleh membuat sepanduk dengan dimensi berbeza. Selepas membuat struktur utama kanvas, anda boleh menggunakan kecerahan skrin, kontras, alat kawalan ketepuan bersama-sama dengan Penapis untuk meningkatkan rupa banner.


Satu ciri utama yang kekurangan perisian ini ialah alat Layer, oleh itu ia tidak begitu mudah untuk menggabungkan pelbagai objek dan imej bersama-sama dengan cara yang bersih. Namun, saya dapati perisian ini agak berguna untuk penciptaan sepanduk mudah dicetak dan untuk penyuntingan banner.


Selepas membuat sepanduk, anda boleh menggunakan pilihan Cetaknya atau gunakan kekunci pintasan Ctrl+P untuk mencetak sepanduk. Jika anda pergi ke pilihan Fail > Simpan Sebagainya, anda juga akan dapat menyimpan sepanduk sebagai format imej PNG, BMP, GIF, JPEG, RLE, TGA dan TIFF.

4. AutoDesk SketchBook ialah satu lagi perisian pembuat sepanduk boleh cetak percuma untuk Windows. Ia adalah perisian yang sangat bagus untuk mencipta sepanduk yang boleh dicetak. Untuk berbuat demikian, anda boleh menggunakan Kanvasnya bersama-sama dengan alatan seperti Tambah Teks, Tambah Imej, Tambah Bentuk, Alat Cat (untuk melukis reka bentuk secara manual di atas kanvas), Lapisan, dll. Anda boleh menggunakan semua alatannya dengan bantuan tetikus. Walau bagaimanapun, untuk lebih ketepatan, anda boleh menggunakan Mod Pen perisian ini yang membolehkan anda melukis dan mengawal pelbagai alatan menggunakan Pad Lukisan Luaran. Semak juga di πŸ‘‰ AutoDesk SketchBook.


5 Perisian Pembuat Banner Untuk Windows

Di dalamnya, anda hanya mendapat alat penting, kerana antara mukanya juga sangat disusun dan mudah digunakan. Selain itu, untuk memudahkan lagi antara mukanya, ia dilengkapi dengan Mod Skrin Penuh yang menyembunyikan semuanya daripada antara mukanya.


Selepas membuat reka bentuk sepanduk menggunakan alat yang tersedia, anda boleh mengeksport sepanduk dalam bentuk boleh cetak termasuk format JPEG, PNG dan JPA.

5. Fotografix ialah satu lagi perisian pembuat sepanduk yang boleh dicetak untuk Windows. Ia adalah satu lagi perisian penyuntingan foto di mana anda boleh membuat sepanduk yang boleh dicetak. Semak juga di πŸ‘‰ Fotografix.


5 Perisian Pembuat Banner Untuk Windows

Untuk membuat sepanduk boleh cetak, mula-mula buat projek baharu dan tentukan dimensi sepanduk itu. Selepas itu, import semua imej dan ikon luaran yang anda mahu dalam sepanduk anda. Sekarang, susun elemen menggunakan tetikus dan alat Layers anda. Anda boleh memilih Alat Teks untuk menambah teks fon, saiz dan warna yang dikehendaki. Untuk mempertingkatkan lagi rupa sepanduk, anda boleh menggunakan Penapis dan Alat Pelarasan terbinanya (Kecerahan, Kontras, Desaturate, Songsang, dsb.).


Selepas selesai sepanduk, pergi ke Menu Fail dan pilih pilihan Cetak untuk mencetak sepanduk. Selain mencetak sepanduk, anda juga boleh menyimpan reka bentuk sepanduk sebagai format imej PNG, JPEG, BMP, TIFF, dsb.


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram