Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Menghalang Orang Menambah anda dalam Kumpulan WhatsApp Mereka

Cara Menghalang Orang Menambah anda dalam Kumpulan WhatsApp Mereka


Jika anda berasa bengang dan tak selesa dek gangguan orang lain (walaupun dalam senarai kenalan anda) sambil menambah anda dalam kumpulan WhatsApp secara rawak, ini menyebabkan anda kurang senang. 

Pada ketika ini, pemesejan silang dan perkhidmatan VoIP telah melancarkan ciri baru yang akan membolehkan anda untuk mengawal siapa yang sepatutnya boleh menambah anda dalam Groups.

Whatsapp mengumumkan dengan bantuan ciri baru pengguna ini, dan ketahui bahawa mereka tidak akan dapat menambah anda dalam kumpulan mereka. Di samping itu, anda boleh menghentikan semua orang (admin) daripada menambah anda atau sebaliknya membolehkan mereka semua boleh menambah anda. Sehingga kini, satu-satunya cara untuk menghentikan orang lain add anda adalah dengan menyekat pentadbir kumpulan (Admins).

Untuk berada dalam situasi yang selamat, WhatsApp telah memulakan pelabelan mesej yang dikemukakan untuk membuatkan mereka menonjol. Di samping itu, bilangan maksimum masa mesej boleh dikemukakan telah ditetapkan kepada lima. Selain itu, ciri pemeriksaan fakta baru juga diperkenalkan baru-baru ini yang akan membolehkan pengguna mengesahkan kesahihan mesej yang mereka terima.

Harus diingat bahawa walaupun anda telah melarang semua orang daripada menambah anda dalam satu kumpulan, anda masih boleh dihantarkan pautan peribadi untuk menyertai, yang akan tamat tempoh dalam 72 jam, memberikan anda masa 3 hari untuk merenungkan sama ada untuk menyertai kumpulan atau tidak.

WhatsApp mungkin sebagai mod komunikasi kerana ianya mempunyai ciri yang mudah. Bercakap tentang Kumpulan WhatsApp dan hampir semua orang telah menerima akhir mesej, puisi yang menjengkelkan dengan mesej "selamat pagi" yang merisaukan. Walau bagaimanapun, platform pemesejan segera milik Facebook ini mempunyai ciri yang membolehkan anda menghentikan orang daripada menambah anda ke dalam Groups.

Inilah cara untuk meneruskannya
Sebelum kita masuk ke langkah-langkah seterusnya, sila ambil perhatian bahawa anda mesti mempunyai versi terkini WhatsApp yang dimuat turun pada peranti Android anda atau iPhone. 

Berikut adalah langkah-langkah yang boleh anda ikuti:


Cara Menghalang Orang Menambah anda dalam Kumpulan WhatsApp Mereka

1. Buka WhatsApp pada telefon anda

2. Pergi ke tab Setting dan di bawah tersebut klik pada Akaun ...

3. Setelah seksyen Account, klik pada Privacy.

4. Klik Groups.

5. Di sini anda akan melihat tiga pilihan: "Everyone", "My Contacts" ...

6. Bergantung kepada siapa yang sebenarnya anda mahu tambah, pilih mana-mana satu pilihan.


Nota: Terdapat beberapa perkara yang perlu diingat. Jika anda memilih pilihan "Nobody" maka admin groups akan mempunyai keupayaan untuk menghantar jemputan peribadi kepada Groups. 

Jika anda merasakan bahawa ia adalah kumpulan yang anda mahu menjadi sebahagian daripada mereka, maka anda boleh menerima jemputan (invite) tersebut. So, teruskan... langkah-langkah mudah ini pastinya dapat membantu untuk menghentikan anda sentiasa risau dan berjaga-jaga setiap minit, setiap saat. 

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram