Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Google Search Console Beta Analytics

Google Search Console menggantikan Google Webmaster Tools

Google Search Console Analitik Baru

Search Console Beta Baru Google

kini, anda boleh mengesan kesemua statistik ini dalam bentuk secara berasingan. Search Console memperkenalkan konsep "Set Property," yang membolehkan anda menggabungkan pelbagai properties (kedua-dua aplikasi dan laman web) ke dalam satu kumpulan untuk memantau klik keseluruhan dan gabungan dalam carian dalam satu laporan.




Google Search Console Analitik Baru

Anda boleh mengubah set seperti berikut:
  •     Buat satu set property
  •     Menambah sifat perkara  yang anda minati
  •     Data ini akan mula dikumpul dalam masa beberapa hari
  •     Kelebihan daripada misi baru dalam Search Analytics


Google Search Console Analitik Baru


Set property akan mengumpul data dari semua URI dan sifatnya dimasukkan sebagai kehadiran pertama dalam ciri carian Analytics. Ini bermakna Search Analytics metrik dikumpulkan oleh pemunya (pengguna) akan dijumlahkan dalam seluruh property dan termasuk dalam set. Sebagai contoh, ia dengan mudah dan cepat mendapat klik yang tertera dari mana-mana tapak di set untuk semua pertanyaan.


Google Search Console Analitik Baru

Ciri ini akan bekerja untuk apa-apa jenis property dalam Search Console. Gunakannya untuk mendapatkan gambaran keseluruhan laman web antarabangsa anda, laman web bercampur HTTP / HTTPS, jabatan yang berlainan atau jenama yang menjalankan laman web yang berasingan, atau memantau carian Analytics.


Google Search Console Analitik Baru


Jika anda mempunyai beberapa ciri-ciri yang ditentukan Konsol Carian, ciri ini menjadikannya lebih mudah untuk anda untuk mengesan, melihat perkembangannya di dalam Search Console.


Google Search Console Analitik Baru
Jika anda mempunyai contoh laman web seperti tutorial buat web perniagaan, maka anda patut tahu mengenai Google Search Console. Dahulu dikenali sebagai Google Webmaster Tools, perisian hebat yang percuma ini sama seperti papan pemuka yang membolehkan anda menguruskan laman web anda. 

Melainkan jika anda lebih suka menjalankan perniagaan online, mendapatkan set ini adalah keutamaan kepada webmaster SEO. Dalam artikel ini, anda belajar langkah demi langkah bagaimana untuk menyediakan akaun Google Search Console.


Google Search Console Analitik Baru

Search Console adalah nama baru untuk Google Webmaster Tools. 
Search Console adalah perisian percuma yang disediakan oleh Google yang memberi maklumat yang tidak boleh dicari dari tempat lain mengenai laman web anda. 

Bagi mana-mana projek pengoptimuman enjin carian, anda perlu memastikan Google search console didaftarkan. 

Alat ini yang dibina oleh Google boleh digunakan untuk aplikasi, jadi pemaju aplikasi juga mendapat manfaat daripada data berkenaan.

Alat webmaster ini memberitahu anda bagaimana enjin carian melihat laman web anda. Di sini anda boleh melihat kesilapan dalam tapak laman website, memeriksa dan mengesahkan pengindeksan laman web dan banyak lagi. 

Selain itu, ia juga boleh mengambil apa-apa mesej yang dihantar terus dari Google.

Sama ada ia adalah satu amaran malware, hack dikesan di laman web anda, atau suatu notis bahawa anda telah dikenakan penalti secara manual - enjin carian memberi isyarat amaran kepada anda melalui Google Search Console.


Selamat membaca semoga bermanfaat...

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram