Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Menghentikan WhatsApp Berkongsi Data dengan Facebook

Bagaimana menghentikan WhatsApp daripada berkongsi data dengan Facebook

Cara Menghentikan WhatsApp Berkongsi Data dengan Facebook

Tahukah anda? inilah permasalahan yang tidak diketahui ramai pengguna WhatsApp dan juga pengguna Facebook... ada yang tak suka, dan ada juga yang suka kerana dengan cara ini mereka mudah mencari individu atau mengetahui maklumat pengguna yang lain. Biasanya kebanyakan mereka adalah dikalangan mereka yang berniaga secara online dan paling dikhuatiri adalah penggodam maklumat peribadi.

WhatsApp hanya mengubah terma dan syaratnya, yang kini membenarkannya untuk berkongsi maklumat, seperti nombor telefon anda dengan Facebook. Gunakan langkah-langkah ini untuk menarik diri.


Cara Menghentikan WhatsApp Berkongsi Data dengan Facebook


Buat pertama kalinya dalam tempoh empat tahun dan sejak dibeli oleh Facebook, WhatsApp mengemas kini terma dan syaratnya, serta dasar privasinya. Sebahagian daripada kemas kini ini termasuk WhatsApp yang berkongsi maklumat akaun anda dengan Facebook, antara lain, menyediakan iklan yang lebih disasarkan.

Maklumat apa yang dikongsi dengan Facebook?
Halaman FAQ WhatsApp yang dikemaskini mengatakan bahawa nombor telefon yang digunakan untuk mendaftar untuk WhatsApp dengan akan dikongsi, dan juga kali terakhir anda menggunakan perkhidmatan tersebut.


Cara Menghentikan WhatsApp Berkongsi Data dengan Facebook


Hanya anda dan orang yang anda hantar mesej akan dapat melihat maklumat itu. Dan apa-apa maklumat yang dikongsi oleh WhatsApp tidak dapat dilihat oleh orang ramai menggunakan Facebook. Bermaksud, jika WhatsApp berkongsi nombor telefon anda dengan Facebook, ia tidak akan mengisi nombor telefon pada profil anda dan membolehkannya kelihatan kepada sesiapa sahaja.

Kenapa maklumat anda dikongsi?
Halaman FAQ mengatakan berkongsi maklumat anda dengan Facebook akan membantu kedua-dua syarikat "menyelaraskan lebih banyak." Tuntutannya ialah ia akan membantu mereka "memerangi spam dan penyalahgunaan" dengan lebih cekap, dan ini mungkin lebih besar dan lebih wajar sebab - "meningkatkan pengalaman anda dalam [perkhidmatan Facebook] melalui iklan yang disasarkan.

Mereka mengatakan bahawa nombor anda akan membantu mereka menyampaikan cadangan produk dari syarikat "anda sudah bekerja dengan" berbanding dengan yang anda tidak kenal. Bagaimana nombor telefon anda membuat ini mungkin tidak jelas.

Adakah saya akan mula melihat iklan di WhatsApp?
Tidak. begini...sekurang-kurangnya bukan dalam gaya iklan sepanduk konvensional. Walau bagaimanapun, WhatsApp sedang mencari cara untuk membolehkan perniagaan berkomunikasi dengan pelanggan. Dengan cara yang sama, anda boleh berinteraksi dengan bank anda melalui SMS untuk menyemak baki akaun atau bayar bil telefon anda dengan mesej teks, WhatsApp mahu anda menerima maklumat dari perniagaan, seperti resit untuk maklumat penerbangan.

Berita baiknya adalah, WhatsApp adalah (untuk sekarang) terus meletakkan anda dalam kawalan. Ia berkata, "Kami tidak mahu anda mempunyai pengalaman spammy, seperti semua mesej anda, anda boleh menguruskan komunikasi ini, dan kami akan menghormati pilihan yang anda buat."

Hentikan WhatsApp daripada berkongsi maklumat anda dengan Facebook
Melihat seperti ini berlaku terhadap dasar terdahulu WhatsApp yang tidak pernah berkongsi maklumat anda dengan syarikat induknya, kemas kini ini dengan syarat-syarat yang difahami telah menggosok banyak cara yang salah.

Nasib baik, anda boleh menyisihkan diri (mengelak) secara keseluruhan dengan mudah. 

Ini caranya:

Buka WhatsApp pada telefon anda
Pada Android, klik butang overflow of action di penjuru kanan sebelah atas dan pilih Tetapan. Pada iOS, klik tab Setting di penjuru kanan sebelah bawah.

Pilih Akaun
Klik tanda Check di sebelah kanan Share information akaun saya
Untuk mematikan ciri ini, klik Do not Share
Pop timbul yang muncul berbunyi, "Jika anda memilih 'Do not Share', anda tidak akan dapat mengubahnya pada masa akan datang." Selepas anda mematuhi peraturan ini, pilihan itu tidak akan dapat dilihat lagi dari bahagian Setting akaun anda.

Maklumat akaun dan penggunaan aplikasi anda tidak akan dikongsi dengan Facebook lagi. Bagaimanapun, ia tidak mengatakan sama ada ia telah berkongsi maklumat anda atau sama ada, jika dikongsi, maklumat itu akan dikurangkan.

SETTING PRIVASI WHATSAPP
Sehingga hari ini, nombor telefon pengguna WhatsApp akan dikongsi dengan syarikat induk Facebook. Ini akan membolehkan Facebook menjalankan analisis mengenai aktiviti pengguna dan menghantar anda permintaan rakan untuk orang yang anda chat di WhatsApp. Ia akan membolehkan Facebook untuk menyampaikan iklan yang disasarkan kepada pengguna WhatsApp.

Syukurlah, tetapi tempoh opt-out WhatsApp hanya 30 hari, so... jika anda tidak mahu nombor telefon anda dikongsi dengan Facebook, pilihlah sekarang sebelum option ini ditutup.

WhatsApp menyimpan perubahan dasar yang agak tersembunyi, tetapi terdapat dua pilihan. Kedua-duanya digariskan dalam FAQ, dan kedua-duanya akan berfungsi di dalam aplikasi Android dan iOS.

Pilihan 1: Baca Terma dan Syarat
Apabila anda mengemas kini versi WhatsApp terbaru, anda akan melihat satu set terma dan syarat baru. Setelah apl selesai dikemas kini, skrin pertama dalam proses akan muncul. Jangan klik "Setuju" skroll ke bawah dan delete kotak yang akan berkongsi maklumat WhatsApp anda dengan Facebook.

Pilihan 2: Di Pengaturan Anda
Jika anda telah dikemaskini ke versi terkini dan hanya melepasi melalui persediaan, pergi ke tetapan WhatsApp anda. Klik "Akaun." Di sini, anda akan mendapati pilihan baru untuk "Kongsi maklumat akaun saya" dan huraian ringkas tentang apa yang menandakan kotak itu bermakna. Hapuskan kotak tersebut dan anda sudah selesai.

Baca juga Artikel: WhatsApp Plus Baru, Download WhatsApp Web

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram