Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Google Mematikan Google+ Untuk Pengguna Atas Sebab Isu Keselamatan

Google Mematikan Google+ Untuk Pengguna Atas Sebab Isu Keselamatan

Menurut maklumat terkini,  Google akan menutup versi pengguna Google+ dalam tempoh sebulan akan datang, syarikat itu menulis dalam catatan blog hari ini. Keputusan itu berikutan penyataan kecacatan keselamatan terdahulu yang terdedah yang mendedahkan data profil pengguna yang telah diperbaiki pada bulan Mac 2018 yang lepas.

Google mengatakan Google+ pada masa ini mempunyai "penggunaan dan penglibatan yang rendah" dan 90 peratus sesi pengguna Google+ berlangsung kurang daripada lima saat. Walau bagaimanapun, syarikat itu merancang untuk meneruskan perkhidmatan ini untuk pelanggan perusahaan yang menggunakannya untuk memudahkan perbualan di kalangan rakan sekerja. Ciri-ciri baru akan dilancarkan untuk kes penggunaan itu, kata syarikat itu. Google memfokuskan pada "rangkaian sosial korporat yang selamat," yang anehnya pengumuman ini datang bersama berita yang mengatakan Google meninggalkan butiran profil tidak dilindungi.


Google Mematikan Google+ Untuk Pengguna Atas Sebab Isu Keselamatan

Sebagai tambahan kepada penutupan Google+, mereka mengumumkan pelarasan privasi baru untuk perkhidmatan Google yang lain. Perubahan API akan menghadkan akses pemaju kepada data pada peranti Android dan Gmail. Pemaju tidak akan lagi menerima log panggilan dan kebenaran SMS pada peranti Android dan data interaksi kenalan tidak akan tersedia melalui API Kenalan Android. Itu juga API menyediakan data interaksi asas, seperti siapa yang terakhir dirakam, dan kebenaran itu juga dibatalkan.

Bagi perubahan Gmail, syarikat sedang mengemaskini Dasar Data Pengguna untuk versi pengguna perkhidmatan e-mel. Ini akan menghadkan aplikasi dan skop akses mereka kepada data pengguna. Ben Smith, rakan Google dan VP kejuruteraan, menulis: "Hanya aplikasi terus meningkatkan fungsi e-mel - seperti pelanggan e-mel, perkhidmatan sandaran e-mel dan perkhidmatan produktiviti (cth., Perkhidmatan CRM dan mel mel) - akan diberi kuasa untuk mengakses data ini."

Mana-mana developer yang mempunyai akses ini perlu menjalani penilaian keselamatan dan bersetuju dengan peraturan baru mengenai pengendalian data, seperti tidak memindahkan atau menjual data pengguna untuk menyasarkan iklan, penyelidikan pasaran, penjejakan kempen e-mel, atau tujuan lain yang tidak berkaitan.

Pada masa itu, pengarah keselamatan syarikat, kepercayaan, & bahagian privasi Google Cloud, menegaskan bahawa pengguna perlu menyemak apa apl yang mempunyai akses ke akaun mereka dan membatalkannya jika perlu. Tahun lepas, Google mengumumkan bahawa ia akan menghentikan amalannya yang lama untuk mengimbas kandungan pengguna Gmail individu untuk tujuan pengiklanan. Sudah tentu, syarikat masih mempunyai banyak data yang dapat menargetkan iklan terhadap, seperti sejarah Carian, tontonan YouTube, dan tindakan Chrome yang lain.

Perubahan terkini ini dikaitkan dengan usaha Google dalaman yang dipanggil Project Strobe, yang melibatkan semakan "akses pemaju pihak ketiga ke akaun Google dan data peranti Android serta falsafah kami di sekitar akses data aplikasi," menurut Google.

Semuanya bermula dengan masalah keselamatan yang mungkin mendedahkan sehingga 500,000 data pengguna antara 2015-2018. Google berkata mereka segera membaiki pepijat tersebut, dan mendakwa tiada bukti bahawa kerosakan itu dieksploitasi oleh mereka yang mempunyai akses. Beberapa data berpotensi terdedah termasuk nama, alamat e-mel, pekerjaan, hari lahir, jantina dan foto.

Tambahan pula, Google Plus tidak pernah dapat mengangkat wap dan benar-benar bersaing di pasaran rangkaian sosial seperti Facebook dan Twitter. Matlamat yang tinggi untuk mencipta rangkaian untuk menyaingi apa yang telah dilakukan oleh Facebook tidak pernah ditayangkan, dan pengguna tidak berbondong-bondong ke perkhidmatan tersebut. Walaupun penutupan rangkaian sosial telah dicetuskan oleh pelanggaran keselamatan, penggunaan yang rendah di kalangan pengguna membantu merangsang Google untuk membuat panggilan untuk menutupnya.

Apakah maksud ini untuk anda?
Ia bergantung. Google Plus tidak ditutup esok, mereka mempunyai rancangan sepuluh bulan untuk menggulung rangkaian. Sekiranya anda telah menjadi perniagaan dan telah menerbitkan kandungan di Google Plus sejak beberapa tahun ini, anda mungkin melihat beberapa pengaruh dalam SERPs, kerana Google secara aktif menolak orang ramai untuk menerbitkan pada platform mereka untuk meningkatkan penggunaan dan penglibatan. Rangsangan itu akan hilang sebaik sahaja Google plus hilang dan tidak lagi menjadi faktor ranking. Pada akhirnya, isyarat tambahan itu adalah salah satu daripada banyak dan mungkin atau mungkin tidak mempunyai kesan yang signifikan pada penempatan enjin carian anda.

Apa yang perlu anda buat sekarang?
Sekiranya anda tidak mendengar mengenai Google Posts, saya pasti akan mula menggunakannya. Ciri kecil yang menyeronokkan ini membolehkan anda menambah jawatan ke senarai Google My Business anda, yang akan muncul dengan penyenaraian anda selama seminggu pada satu masa. Siaran ini mempromosikan blog, perniagaan, dan apabila penyenaraian untuk kawasan tempatan (local) akan muncul dalam hasil carian.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram