Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

10 Cara Menaikkan Follower di TikTok dengan Mudah

Menambah dan Meningkatkan Follower di TikTok

10 Tips Cara Menaikkan Follower di TikTok Dengan Mudah

TikTok bukan lagi platform dan perkara baru di dunia Sosial Media.. Ia adalah rangkaian media sosial yang besar dengan lebih satu bilion pengguna. Oleh sebab itu, pemasaran influencer di TikTok semakin popular. Semak juga di πŸ‘‰ TikTok

Jika anda berada di pasaran untuk mendapat perhatian dan dibayar untuk bekerja dengan jenama yang anda kenali dan suka, sudah tiba masanya untuk mula mengambil serius mengenai tentang kehadiran TikTok dan membina jenama anda. Semak juga di πŸ‘‰ TikTok.

10 cara untuk mengembangkan pengikut TikTok anda

10 Tips Cara Menaikkan Follower di TikTok Dengan Mudah

1. Kenali khalayak sasaran anda (Pengguna/ penonton/ pembaca)

Mendapatkan pengikut baharu bermula dengan mengetahui segala yang anda boleh tentang pengikut semasa anda. Apakah jenis kandungan yang mereka cari di TikTok? Adakah mereka mahukan video pendidikan atau klip gaya vlog yang estetik?

Jika anda mempunyai akaun Perniagaan di TikTok, anda akan mempunyai akses kepada banyak cerapan kaya data yang boleh memberitahu anda banyak tentang khalayak anda. Lihat siapa yang mengikuti anda dan berinteraksi dengan kandungan anda, ini akan menjelaskan siapa mereka dan perkara yang mereka nikmati. Kemudian lakukan lebih daripada itu! Lebih banyak anda boleh membuat kandungan untuk khalayak sasaran khusus anda, lebih banyak mereka akan terlibat. Semak juga di πŸ‘‰ Wikihow.

10 Tips Cara Menaikkan Follower di TikTok Dengan Mudah


2. Tingkatkan kualiti video anda

Sudah tentu, TikToks tidak semestinya menjadi karya sinematik, tetapi jika video anda mempunyai kualiti bunyi atau video yang lemah, mudah untuk orang melangkau. Bergantung pada jenis kandungan yang anda buat, melabur dalam lampu cincin atau mikrofon kecil boleh melakukan keajaiban untuk menjadikan video anda lebih bagus. Walaupun hanya mencari tempat yang tenang dan terang untuk merakam adalah cara mudah untuk meningkatkan kualiti video anda. Baca juga di πŸ‘‰ APB.
 

3. Membuat dan Mengikuti Lagu yang kini tengah Trending dan Popular


Lagu-lagu ini menjadi trending atas sebab tertentu. Mereka popular dan sering ke udara dengan dorongan daripada syarikat rakaman. Algoritma ini akan memihak kepada mana-mana kandungan yang anda buat dengan musik yang trending kini, jadi ia adalah cara mudah untuk memaparkan video anda di hadapan lebih banyak bola mata. Anda boleh mencari lagu sohor kini dalam Discover Tab, atau gunakan tracks yang dicadangkan oleh apl TikTok apabila anda merakam video baharu.

Sudah tentu, hanya kerana sesuatu sedang menjadi trend tidak bermakna anda perlu mengambil bahagian. Pastikan ia berkaitan dengan niche dan khalayak anda.


4. Gunakan hashtags trending

Seperti setiap platform media sosial yang lain, hashtags adalah penting untuk menyebarkan kandungan anda. Menggunakan hashteg sohor kini (dan menjadikan video anda berkaitan dengan hashteg tersebut) boleh meningkatkan peluang anda untuk muncul di Halaman Untuk Anda orang.

Jika anda tidak pasti hashtag yang hendak digunakan, lihat Pencipta lain dalam niche anda dan dapatkan maklumat daripada mereka. Atau hanya taip '#' semasa menulis kapsyen anda dan lihat hashteg sohor kini yang muncul. (Inilah yang menjadi sohor kini di TikTok sekarang)

 
5. Pastikan kandungan anda menonjol

Ya, mengikuti arah aliran ialah cara terbaik untuk meningkatkan khalayak anda. Tetapi anda juga perlu membuat kandungan asli  video yang akan membantu anda menonjol daripada orang ramai. Apakah yang anda berikan kepada pengikut anda yang mereka tidak dapat di tempat lain.

 
6. Duet dan Stitch

Luangkan masa dan usaha untuk melibatkan diri dengan Pencipta dan jenama lain di platform. Ia dipanggil media sosial, selepas semua! Salah satu cara terbaik untuk melakukan ini ialah melalui ciri duet atau stitch, di mana anda mengambil video TikTok sedia ada dan menambah pengambilan sendiri padanya.

Apabila anda berduet dengan video, anda mungkin akan ditolak ke dalam FYP orang yang mengikuti pencipta asal, dan jika anda berada dalam niche yang sama, itu adalah cara mudah untuk mendapatkan pengikut baharu. Malah mengulas secara kerap pada kandungan Pencipta lain adalah cara yang bagus dan tulen untuk mendapat perhatian.



7. Berinteraksi dengan jenama melalui hashtag berjenama

Jika anda melihat hashtag yang sedang menjadi sohor kini di TikTok, kemungkinan besar sekurang-kurangnya satu atau dua daripadanya berjenama. Syarikat akan mencipta cabaran dan trend hashtag, dan meletakkan wang di belakangnya sebagai strategi pemasaran. Melibatkan diri dengan hashteg ini ialah cara terbaik untuk mendapat perhatian oleh jenama, terutamanya jika anda ingin bekerjasama dengan mereka pada masa hadapan.

Ia semudah meneroka hashteg, melihat apa yang telah dicipta oleh Pencipta lain, dan meletakkan spin anda sendiri padanya. Sebagai contoh, jenama tilam Vono melancarkan cabaran #Vonovaganza, di mana Pencipta mengubah bilik mereka menjadi festival muzik mengikut peringkat produk mereka. Hashtag berjenama selalunya merupakan cabaran mudah yang boleh anda tafsirkan dengan cara yang sesuai dengan niche dan khalayak anda.


8. Berseronok

Bukan kedengaran mudah, tetapi pada penghujung hari, semuanya tentang berseronok. Jika anda mengambil kehadiran TikTok anda terlalu serius, ia akan ditemui dalam video anda. Tetapi jika anda hanya mencipta kandungan yang anda suka dan minati, perkara positif itu akan terpancar melalui skrin.

Apabila anda benar-benar berseronok, anda secara semula jadi akan mencipta kandungan yang menarik yang orang mahu lihat.

9. Siarkan pada masa yang sesuai

Jika anda mahu orang melihat kandungan anda, anda mungkin tidak mahu memuat naik video baharu pada jam 3 pagi. Anda perlu berkongsi video apabila pengikut anda (dan bakal pengikut) sudah menatal dalam apl. Syukurlah, jika anda mempunyai akaun perniagaan, maklumat itu sangat mudah untuk dijejaki.

Dalam bahagian Business Suite apl, anda akan menemui Aktiviti Pengikut, yang menunjukkan kepada anda hari dan masa tertentu pengikut anda paling aktif di TikTok.

10. Bekerja dengan jenama (Work with brands)

Bekerja dengan jenama yang selaras dengan nilai anda ialah cara yang berkesan untuk meningkatkan khalayak anda. Pemasaran influencer telah menjadi perkara besar di TikTok sejak beberapa tahun kebelakangan ini dan jenama sentiasa berusaha untuk bekerjasama dengan Pencipta yang bersemangat dan berbakat.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram