Perkataan Pemasaran Power untuk Meningkatkan Perniagaan
Sumber rujukan ini memberi anda lebih dari 100 kata pemasaran yang paling berkesan (baik dan buruk), disusun dalam sepuluh kategori agar mudah dibaca.
Gunakan senarai kandungan ini untuk melihat kata-kata terbaik (dan terburuk) untuk digunakan dalam kempen pemasaran dalam talian anda:
Kata Pemasaran untuk Digunakan
Kata-Kata yang Menyentuh Emosi
Perkataan yang Menakutkan
Perkataan yang Membuat Orang Rasa Selamat
Perkataan yang Menyiratkan Urgensi
Perkataan yang Menunjukkan Nilai
Kata Pemasaran yang Harus Dielakkan
Perkataan yang Membuat Anda Bunyi Kuno
Perkataan Yang Tidak Akan Percaya
Perkataan Yang Bunyi Jualan
Perkataan yang Telah Terlalu Banyak Penggunaannya
Perkataan yang Membuat Anda Tampak Malas
Kata Pemasaran untuk Digunakan
Perkataan Pemasaran Yang Memikat Emosi
Emosi mendorong kebanyakan pembelian yang kami buat, jika anda benar-benar melakukannya. Mengapa anda membeli hadiah untuk pasangan anda? - Anda menyayangi mereka dan mahu mereka bahagia. Mengapa anda membeli seluar jeans ketika pakaian lama anda usang? - Anda mahu kelihatan baik, dan menarik perhatian orang.
Berikut adalah kata-kata pemasaran yang dapat memotivasi calon pelanggan anda untuk merasakan sesuatu yang mungkin mengakibatkan pembelian:
Obsesi
Melonjak
Merintis
Tidak tertandingi
Sulit
Berani
Menggoda
Tidak konvensional
Menakjubkan
Epik
Letupan
Rahsia
Tidak biasa
Berani
Bayangkan
Cari
Buat
Polarisasi
Memberi inspirasi
Perkataan Pemasaran yang Menakutkan (Menyeramkan)
Ketakutan adalah pendorong kuat:
Rasa takut hilang, takut membuat kesilapan, takut akan menghabiskan wang perniagaan anda yang tidak mereka miliki, atau menggesa sesuatu yang harus dilakukan dengan teliti.
Berikut adalah kata-kata pemasaran yang menimbulkan rasa takut pada calon pelanggan anda, dan mendorong mereka untuk melindungi diri mereka dengan terlibat dengan jenama anda. Perkataan Pemasaran yang Menakutkan adalah pendorong kuat seperti: Rasa takut hilang, takut membuat kesilapan, takut akan menghabiskan wang perniagaan, atau membuat sesuatu yang harus dilakukan dengan teliti.
Berikut adalah kata-kata pemasaran yang menimbulkan rasa takut pada calon pelanggan anda, dan mendorong mereka untuk melindungi diri mereka dengan terlibat dengan jenama anda:
Tertipu
Hati-hati
Buta
Membimbangkan
Memusnahkan
Menyakitkan hati
Penipuan
Penjara
Dendam
Berisiko
Elakkan
Menakutkan
Tindak Balas Balik
Mahal
Serangan
Cemas
Merbahaya
Tidak diuji
Kata Pemasaran Yang Membuat Orang Rasa Selamat
Kepercayaan adalah segala-galanya ketika meletakkan wang di talian.
Sekiranya anda belum memberitahu bahawa produk dan perniagaan anda sah, mengapa ada orang yang mengeluarkan kad kredit mereka dari dompet mereka?
Gunakan kata-kata pemasaran ini untuk memastikan calon pelanggan anda merasa selamat untuk berinteraksi dengan anda:
Sahih
No-Strings Dilampirkan
Selamat
Privasi
Disokong
Seumur hidup
Diuji
Tiada-Kewajipan
Selamanya
Terbukti
Pulangan Wang
Dilindungi
Disahkan
Tiada soalan
Dikesahkan
Disahkan
Tanpa Nama
Kata Pemasaran Yang Menyiratkan Urgensi
Orang lebih terdorong untuk terlibat dengan jenama anda sekiranya mereka berpendapat bahawa mereka akan ketinggalan.
Gunakan kata-kata pemasaran ini untuk menunjukkan urgensi kepada tawaran, promosi, atau kandungan anda:
Sekarang
Eksklusif
Kekurangan
Jarang
Segera
Sekejap
Cepat
Sahaja
Terhad
Masa terhad
Edisi terhad
Sementara
Kata Pemasaran Yang Menunjukkan Nilai
Berkomunikasi mengapa calon pelanggan harus terlibat dengan perniagaan anda adalah langkah pertama untuk membuat mereka melakukannya.
Kecuali anda menunjukkan nilai yang menarik, mereka tidak akan berjaya. Semudah itu.
Berikut adalah kata-kata pemasaran penting yang boleh digunakan untuk menunjukkan nilai:
Percuma
Terbukti
Menguntungkan
Tidak boleh dipercayai
Tawar-menawar
Berganda
Berpatutan
Tukarkan
Yang penting
Terperinci
Lebih baik
Baru
Luar biasa
Profesional
Paling laris
Dijamin
Unik
Bertambah baik
Diuji
Segera
Bonus
Mudah
Mahir
Keputusan
Berkesan
Besar-besaran
Berkesan
Meningkat
Ahli
Seumur hidup
Tertinggi
Terendah
Akhir kata: Kata Pemasaran yang Perlu Dielakkan dalam Strategi Pemasaran anda.
Sekarang anda mempunyai idea yang baik tentang kata-kata yang akan memberi kesan yang paling besar terhadap penglibatan media sosial anda, selain itu kaedah penukaran halaman landing page dan pembelian halaman produk, diatas adalah antara senarai perkataan-perkataan dan ayat-ayat yang perlu dititiberatkan kerana itu adalah kata-kata yang perlu anda buat dan juga harus anda hindari.
Comments
Post a Comment
Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.
Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.
Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).
Terima Kasih.
The Blogler (Aku Pakar Blogger).