Cara Pemasaran Digital di Malaysia
Betapa mudahnya internet pada hari ini, adakah anda akan percaya jika saya memberitahu anda bilangan orang yang masuk dalam talian setiap hari terus meningkat?
Malah, Pemasaran Digital dalam penggunaan internet yang berterusan di kalangan orang dewasa meningkat 5% dalam tempoh tiga tahun yang lalu. Dan walaupun kami banyak mengatakannya, cara orang membeli-belah dan membeli benar-benar telah berubah seiring dengannya - bermakna pemasaran luar talian tidak semestinya berkesan.
Pemasaran Digital sentiasa mengenai menyambung dengan penonton anda di tempat yang betul dan pada masa yang tepat. Hari ini, ini bermakna anda perlu bertemu dengan mereka di mana mereka sudah menghabiskan masa di internet.
Masukkan pemasaran digital - dengan kata lain, apa-apa bentuk pemasaran yang wujud dalam talian.
Panduan percuma kepada asas pemasaran digital.
Pemasaran sebagai cara yang sangat berkesan untuk menarik, melibatkan, dan menggembirakan pelanggan dalam talian. Tetapi kita masih mendapat banyak persoalan dari orang di seluruh dunia tentang pemasaran digital. Jadi, kami memutuskan untuk menjawabnya. Klik pautan di bawah untuk melompat ke setiap soalan, atau terus membaca untuk melihat bagaimana pemasaran digital dijalankan hari ini.
Apakah pemasaran digital?
Mengapa pemasaran digital?
Contoh Pemasaran Digital?
Apa yang dilakukan seorang pemasar digital?
Pemasaran Inbound vs. Pemasaran Digital: Mana?
Adakah pemasaran digital berfungsi untuk semua perniagaan?
Apakah peranan pemasaran digital kepada syarikat?
Apa jenis kandungan digital yang perlu saya buat?
Berapa lamakah masa untuk melihat hasil dari kandungan saya?
Adakah saya memerlukan belanja besar untuk pemasaran digital?
Bagaimanakah pemasaran mudah alih sesuai dengan strategi pemasaran digital saya?
Saya sudah bersedia untuk mencuba pemasaran digital. Bagaimana sekarang?
Jadi, bagaimana anda menentukan pemasaran digital hari ini?
Apakah pemasaran digital?
Pemasaran digital merangkumi semua usaha pemasaran yang menggunakan peranti elektronik atau internet. Perniagaan leverage saluran digital seperti enjin carian, media sosial, e-mel, dan laman web lain untuk berhubung dengan pelanggan semasa dan prospektif.
Pemasar masuk yang berpengalaman mungkin mengatakan pemasaran masuk dan pemasaran digital adalah hampir sama, tetapi terdapat beberapa perbezaan kecil. Dan perbualan dengan pemasar dan pemilik perniagaan di A.S., U.K., Asia, Australia, dan New Zealand, saya banyak belajar tentang bagaimana perbezaan kecil ini sedang diperhatikan di seluruh dunia.
Mengapa pemasaran digital?
Walaupun pemasaran tradisional mungkin wujud dalam iklan cetakan, komunikasi telefon, atau pemasaran faksik, pemasaran digital dapat berlaku secara elektronik dan online. Ini bermakna terdapat beberapa kemungkinan tidak berkesudahan untuk jenama termasuk e-mel, video, media sosial, atau peluang pemasaran berasaskan laman web.
Oleh kerana pemasaran digital mempunyai begitu banyak pilihan dan strategi yang berkaitan dengannya, anda boleh mendapatkan kreatif dan bereksperimen dengan pelbagai taktik pemasaran pada anggaran. Dengan pemasaran digital, anda juga boleh menggunakan alat seperti papan pemuka analitik untuk memantau kejayaan dan ROI kempen anda lebih daripada yang anda dapat dengan kandungan promosi tradisional - seperti papan iklan atau iklan cetak.
Bagaimana perniagaan menentukan pemasaran digital?
Pemasaran digital ditakrifkan dengan penggunaan banyak taktik digital dan saluran untuk berhubung dengan pelanggan di mana mereka menghabiskan banyak masa mereka: dalam talian. Dari laman web itu sendiri ke aset penjenamaan dalam talian perniagaan - pengiklanan digital, pemasaran e-mel, risalah dalam talian dan seterusnya - terdapat spektrum taktik yang berada di bawah payung "pemasaran digital."
Pemasar digital yang terbaik mempunyai gambaran yang jelas tentang bagaimana setiap kempen pemasaran digital menyokong matlamat mereka yang menyeluruh. Dan bergantung kepada matlamat strategi pemasaran mereka, para pemasar boleh menyokong kempen yang lebih besar melalui saluran percuma dan berbayar yang mereka miliki.
Seorang pemasar kandungan, sebagai contoh, boleh membuat satu siri jawatan blog yang berfungsi untuk menjana petunjuk daripada ebook baru perniagaan yang baru dibuat. Pemasar media sosial syarikat itu kemudian boleh membantu mempromosikan siaran blog ini melalui siaran berbayar dan organik pada akaun media sosial perniagaan. Mungkin pemasar e-mel mewujudkan kempen e-mel untuk menghantar mereka yang memuat turun ebook maklumat lebih lanjut mengenai syarikat itu. Maklumat lebih lanjut mengenai pemasar digital.
Contoh Pemasaran Digital:
- Search Engine Optimization (SEO)
- Kandungan Pemasaran
- Pemasaran media sosial
- Pay Per Click (PPC)
- Pemasaran Gabungan
- Pengiklanan Asli
- Automasi Pemasaran
- Pemasaran E-mel
- PR dalam talian
- Pemasaran Masuk
Berikut adalah ringkasan ringkas beberapa taktik pemasaran digital yang paling biasa dan saluran yang terlibat dalam setiap satu.
Search Engine Optimization (SEO)
Inilah proses mengoptimumkan tapak web anda untuk "peringkat" yang lebih tinggi dalam halaman hasil enjin carian, sehingga meningkatkan jumlah lalu lintas organik (atau bebas) yang diterima oleh laman web anda. Saluran yang mendapat manfaat daripada SEO termasuk laman web, blog, dan maklumat grafik.
Terdapat beberapa cara untuk mendekati SEO untuk menjana lalu lintas yang berkelayakan ke laman web anda.
Comments
Post a Comment
Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.
Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.
Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).
Terima Kasih.
The Blogler (Aku Pakar Blogger).