Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Memadam Akaun WhatsApp

Delete, Deactive, Padam, Tutup, Hapus Akaun WhatsApp

Cara Memadam Akaun WhatsApp

Adakah pada ketika ini anda dihujani dengan terlalu banyak maklumat perkongsian di WhatsApp?

Dengan menggunakan perkhidmatan sembang sosial media seperti WhatsApp anda sememangnya sepanjang masa sentiasa terhubung dengan rakan-rakan, sahabat handai ataupun keluarga yang semakin hari semakin membosankan kerana secara rela atau terpaksa untuk menjawab sesuatu pertanyaan yang tak sempat untuk dilayan sepanjang masa dan setiap hari mula terasa seperti menjadi beban pulak kepada anda?

So.. anda berhasrat dan terfikir ingin memadamkan akaun WhatsApp. Dengan menghapuskan akaun anda adalah proses yang tidak dapat dipulihkan, dan tidak dapat dikembalikan semula walaupun anda melakukannya secara tidak sengaja.

Cara untuk memadamkan akaun anda, sila semak di πŸ‘‰WhatsApp FAQ (iPhone), 
                                                                             πŸ‘‰WhatsApp FAQ (Android).

πŸ‘‰Buka WhatsApp.

Klik Other options> Settings> Accounts> Delete my account.
Masukkan nombor telefon anda dalam format antarabangsa penuh dan klik DELETE MY ACCOUNT. Sila rujuk bantuan di WhatsApp FAQ.

Cara Memadam Akaun WhatsApp
πŸ‘‰Android
 
Cara Memadam Akaun WhatsApp
πŸ‘‰iPhone


Pilih sebab mengapa anda menghapus akaun anda di menu dropdown.
Klik Delete My Account.
Memadamkan akaun anda akan:
Padamkan akaun anda dari WhatsApp.
Padamkan sejarah mesej anda.
Padamkan anda dari semua kumpulan WhatsApp anda.
Padamkan sandaran Google Drive anda.

Sekiranya anda memadamkan akaun anda:
Anda tidak dapat mendapatkan semula akses ke akaun anda.
Mungkin diperlukan sehingga 90 hari dari awal proses penghapusan untuk menghapus maklumat WhatsApp anda.

Salinan maklumat anda juga mungkin tersimpan setelah 90 hari dalam simpanan sandaran yang kami gunakan untuk memulihkan sekiranya berlaku bencana, kesalahan perisian, atau peristiwa kehilangan data lain. Maklumat anda tidak tersedia untuk anda di WhatsApp selama ini. Itu tidak mempengaruhi maklumat yang dimiliki pengguna lain berkaitan dengan anda, seperti salinan mesej yang anda kirimkan kepada mereka.

Salinan beberapa bahan seperti catatan log mungkin tetap ada di pangkalan data kami tetapi dipisahkan dari pengecam peribadi.Whatsapp juga dapat menyimpan maklumat anda untuk perkara seperti masalah undang-undang, pelanggaran syarat, atau usaha pencegahan bahaya.

Sila baca bahagian Undang-Undang dan Perlindungan di Dasar Privasi untuk informasi lebih lanjut.
Nota: Maklumat peribadi anda yang dikongsi dengan Syarikat Facebook yang lain juga akan dihapuskan.

Cara Memadam Akaun WhatsApp


Oh, dan pastikan anda mempunyai versi terkini WhatsApp untuk iPhone.

Apakah yang dihapuskan akaun WhatsApp saya?

Apabila anda memadam akaun WhatsApp anda, perkara berikut berlaku:

  • Nombor telefon anda tidak lagi dikaitkan dengan WhatsApp.
  • Akaun anda dikeluarkan dari senarai Kegemaran WhatsApp rakan anda.
  • Akaun anda dipadam dari semua kumpulan WhatsApp.
  • Anda perbualan WhatsApp dan media dipadamkan dalam aplikasinya.
  • Maklumat pembayaran perkhidmatan anda dikeluarkan dari pelayan WhatsApp.
Perlu diingat bahawa anda sentiasa dapat mengaktifkan semula akaun anda dengan mendaftar semula nombor telefon mudah alih anda, atau yang lain, dengan perkhidmatan itu tetapi anda harus mempertimbangkan untuk membuat sandaran sembang dan media terlebih dahulu.

Bagaimana menyandarkan mesej dan media WhatsApp

Jika anda fikir anda mungkin akan kembali ke WhatsApp pada suatu masa akan datang, jangan lupa untuk membuat sandaran penuh sejarah dan media sembang anda (WhatsApp Settings → Chats and Calls → Chat Backup → Back Up Now) sebelum memadam akaun anda.

Anda boleh mendayakan sandaran automatik dan dijadualkan dengan klik Auto Backup dan kemudian memilih kekerapan sandaran anda. Untuk maklumat anda, sandaran WhatsApp disimpan ke iCloud atau iTunes, sebagai sebahagian daripada sandaran peranti penuh anda.

Anda akan dapat memulihkan dari cadangan WhatsApp tersimpan selepas mengaktifkan semula perkhidmatan pada nombor telefon yang sama. Anda tidak akan dapat memulihkan sejarah sembang anda dari akaun WhatsApp yang didaftarkan dengan nombor telefon yang berbeza.

Ciri sandaran memerlukan iOS 5.1 atau lebih baru dan cukup ruang kosong pada iCloud dan iPhone anda. Pengguna iOS 7 mesti dilog masuk ke iCloud (Tetapan → iCloud). Pada iOS 8 dan kemudian, Tetapan → iCloud → iCloud Drive mesti ditetapkan ke ON.

Bagaimana untuk menghapus akaun WhatsApp anda secara kekal

Langkah 1: Buka WhatsApp pada iPhone anda.

Langkah 2: Klik pada Setting dan klik Account.

Langkah 3: Pilih "Delete My Account".

Cara Memadam Akaun WhatsApp

Langkah 4: Masukkan nombor telefon anda dalam format antarabangsa penuh untuk meneruskan.

Langkah 5: Selesaikan proses dengan klik Delete My Account di bahagian bawah.

Langkah 6: Anda kini telah memadam WhatsApp dari Smartphone Android/iPhone anda.

Bagaimana cara akaun WhatsApp dihapuskan semula

Langkah 1: Buka WhatsApp iPhone anda.

Langkah 2: Ikuti arahan pada skrin untuk mendaftarkan nombor telefon bimbit anda dengan perkhidmatan tersebut. Anda akan menerima kod pengesahan enam digit melalui SMS untuk mengaktifkan akaun anda.

Nota: Dengan kata lain, anda tidak boleh mengembalikan sejarah sembang daripada akaun WhatsApp yang lain. Jika anda sebelum ini telah bercadang menggunakan iPhone melalui iTunes atau iCloud, mengembalikan peranti sandaran juga akan mengambil sembang dan media WhatsApp anda.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram