Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Muat Turun Video Status WhatsApp di Android dan iPhone

Cara Muat Turun Video Status WhatsApp

Muat Turun Video Status WhatsApp di Android dan iPhone

Ingin memuat turun video status WhatsApp sebelum ia hilang selepas 24 jam? Pada peranti Android anda boleh menggunakan pengurus fail atau aplikasi seperti Penjimat Status manakala iPhone menyediakan pilihan tangkapan skrin. Semak juga di πŸ‘‰ Quora.

Tutorial pantas: Muat turun video status WhatsApp melalui pengurus fail Android

  •      Cari video status yang anda ingin simpan
  •      Lancarkan "My Files settings"
  •      Cari "Status" dalam folder "WhatsApp".
  •      Klik pada video WhatsApp dan terus tekan butang; pilih "Copy"
  •      Salin video status WhatsApp ke dalam mana-mana folder.


Muat turun video status pada Android: Tutorial langkah demi langkah

Terdapat dua pilihan untuk menyimpan video status WhatsApp anda pada Android. Prosedur ini amat berguna apabila anda ingin memadamkan akaun WhatsApp anda.
Menggunakan pengurus fail. Semak juga di πŸ‘‰ Samsung Community.

Langkah 1: Buka WhatsApp dan pilih "Status" dari halaman utama untuk melihat status semasa anda dan kenalan WhatsApp anda yang disenaraikan. Pilih video status yang anda ingin simpan dan tontonnya.

Muat Turun Video Status WhatsApp di Android dan iPhone

Langkah 2: Video kini tersembunyi dalam memori dalaman peranti mudah alih anda. Untuk mencarinya, buka aplikasi "My Documents" dan cari folder "Media" dalam folder "WhatsApp" induk. Pilih ".Status".

Langkah 3: Cari video status WhatsApp untuk dimuat turun dalam ".Status", tekan dan tahan. Ini melancarkan menu pilihan. Pilih "Copy".
Muat Turun Video Status WhatsApp di Android dan iPhone

Langkah 4: Pada langkah terakhir, salin video status WhatsApp yang dipilih ke folder lain pada storan dalaman anda untuk menyandarkannya. Atau buat yang baharu terlebih dahulu dan namakannya sebagai "status video WhatsApp" sebagai contoh. Dengan cara ini anda boleh memastikan storan dalaman anda teratur.

  Bagaimana untuk memuat turun video status WhatsApp pada iPhone


Mulai iOS 11, pengguna iPhone boleh mengakses ciri yang membolehkan mereka memuat turun video status WhatsApp dengan merakamnya. Untuk melakukan ini, teruskan seperti berikut.

Langkah 1: Lancarkan Tetapan pada peranti mudah alih anda dan cari "Control Center".

Langkah 2: Anda kini mempunyai pelbagai pilihan kawalan yang boleh didayakan atau dilumpuhkan. Tambahkan "Rakaman Skrin" dengan mengetik pada tanda tambah.

Muat Turun Video Status WhatsApp di Android dan iPhone


Langkah 3: Beralih ke WhatsApp dan pilih pilihan "Status" di bahagian bawah sebelah kiri. Anda akan melihat senarai semua video status WhatsApp daripada kenalan anda.

Langkah 4: Leret dari bahagian atas sebelah kanan skrin iPhone anda dengan satu jari. Dalam Pusat Kawalan, klik kotak dengan ikon bulat untuk memulakan tangkapan skrin.

Muat Turun Video Status WhatsApp di Android dan iPhone


Langkah 5: Tutup panel kawalan dengan leretan lain dan lihat video status WhatsApp yang ingin anda muat turun. Hentikan rakaman skrin sebaik sahaja ia selesai.

Langkah 6: Video yang ditangkap disimpan dalam apl "Foto". Pilihnya dan klik "Edit" di penjuru kanan sebelah atas. Anda kini boleh melaraskan panjang video supaya hanya video status WhatsApp yang diingini sahaja yang dimainkan.

Langkah 7: Setelah anda selesai mengedit, pilih tanda semak kuning di sudut kanan bawah dan akhirnya pilih "Save Video". Video status WhatsApp anda kini disimpan.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram