Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Menukar Nama Pengguna (Username) di TikTok

Tukar Nama Username pada TikTok

Cara Menukar Nama Pengguna (Username) di TikTok


Apabila anda mula menggunakan TikTok, anda diminta untuk nama profil dan nama pengguna. Walau bagaimanapun, jika anda telah menggunakan TikTok untuk sementara waktu, ia bukanlah sesuatu yang luar biasa untuk memutuskan bahawa anda ingin menukar satu atau kedua-duanya. Mungkin anda menggunakan nama sebenar anda dan pada mulanya tidak menyedari bahawa nama anda akan didedahkan kepada umum. Atau mungkin nama yang anda pilih pada asalnya tidak lagi sesuai untuk jenis kandungan yang akan anda siarkan. Atau mungkin anda hanya memutuskan bahawa anda ingin dikenali dengan sesuatu yang lebih menarik. Semak juga di πŸ‘‰ TikTok Support.

 

Cara menukar nama pengguna TikTok anda dalam 5 langkah mudah

Jika anda sudah memikirkan nama pengguna TikTok baharu, hanya perlu lima langkah pantas untuk menukar nama pengguna semasa anda. Ini sahaja yang perlu anda lakukan:

Langkah 1: Hidupkan apl TikTok pada peranti iOS atau Android anda. Log masuk dengan kelayakan sedia ada anda (nama pengguna dan kata laluan), kod QR, nombor telefon atau log masuk sosial. Semak juga di πŸ‘‰TikTok Help.


Langkah 2: Pilih tab Profil pada skrin utama pertama; ini membawa anda ke bahagian profil anda. Sebaik sahaja di sana, klik pada butang Edit Profil.

Cara Menukar Nama Pengguna (Username) di TikTok



Langkah 3: Klik pada bahagian Nama Pengguna (ia sepatutnya mempunyai nama pengguna semasa anda diserlahkan).

Cara Menukar Nama Pengguna (Username) di TikTok



Langkah 4: Kosongkan nama pengguna semasa anda dan masukkan nama pengguna baharu dalam ruang yang disediakan.

Cara Menukar Nama Pengguna (Username) di TikTok



Langkah 5: Klik pada Simpan. Dan anda sudah selesai...

Sebelum anda mengklik simpan, TikTok akan segera menyemak pangkalan data berjuta-juta nama pengguna sedia ada untuk menyemak sama ada nama pengguna yang anda inginkan tersedia.

Jika nama pengguna yang anda inginkan tidak tersedia, anda perlu memilih sesuatu yang lain (lebih lanjut mengenai ini kemudian). Jika ia tersedia, anda sudah bersedia...

Cuma pastikan anda yakin dengan pilihan anda, dan jangan membuat sebarang kesilapan menaip TikTok hanya membenarkan anda menukar nama pengguna anda sekali setiap 30 hari, jadi jika anda membuat kesilapan, ia akan mengambil sedikit masa untuk membetulkannya.

Cara menukar nama paparan TikTok anda

Gembira dengan nama pengguna anda, tetapi bersedia untuk mengemas kini nama paparan anda? Menukar nama paparan anda di TikTok juga agak mudah.

Selepas mengikuti Langkah 1 dan 2 dari bahagian sebelumnya, klik pada bahagian Nama (bukan nama pengguna).

Proses di sini adalah sama juga. Hanya kosongkan nama paparan semasa anda dan masukkan nama baharu dalam ruang yang disediakan.

Kemudian klik pada Simpan, dan anda selesai...

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram