Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

14 Blog Teknologi Harus Anda Baca

Blog Teknologi/ Tech Blogger

14 Blog Teknologi Harus Anda Baca

"Teknologi digital" begitu luas hari ini untuk merangkumi hampir segala-galanya. Adakah tiada produk yang dicipta pada hari ini, tiada sesiapa yang bergerak hari ini, tidak ada apa-apa yang dikumpulkan, dianalisis atau dikomunikasikan tanpa beberapa 'teknologi digital' menjadi sebahagian daripadanya. Dalam pada itu, dengan sendirinya, bercakap mengenai 'nilai' teknologi digital yang sangat luas. Sangat berguna dalam masa yang singkat ia menjadi bahagian penting dalam kehidupan kita...

Dengan statistik mendedahkan bahawa 86 peratus pengguna internet membaca blog dan 23 peratus sebahagian masa mereka di internet digunakan untuk membaca blog tech dan melayari rangkaian sosial, jelaslah ia adalah nilai melabur masa dan usaha dalam mencipta kandungan dan tulisan berkualiti tinggi sebagai sebahagian daripada pemasaran anda.

Berikut adalah 14 "blog teknologi" yang menulis tentang teknologi terkini yang mempunyai kuasa bertulis untuk memastikan para pelawat mereka mengetahui tentang kemajuan teknologi yang canggih masa kini seperti berikut:

1. Wired
Wired umpama sesuatu yang pantas dan berinformatif dalam industri teknologi dan digital (Cloud) yang diselaraskan. Ia mempunyai artikel mengenai semua aspek teknologi dan bagaimana ia membentuk kehidupan kita, menyentuh politik, pengangkutan, keselamatan, dan budaya. Ia seperti nada bunyi sesuatu yang simple dan menjadikannya menarik serta bermaklumat.

2. TechCrunch
TechCrunch mempunyai berita terkini mengenai alat dan gizmos, aplikasi, dan acara teknologi. Untuk memastikan anda tidak pernah melepaskan muat naik, muat turun aplikasi TechCrunch untuk peranti mudah alih dan nikmati berita di hujung jari anda.

3. Gizmodo
Gizmodo mendakwa ahli dan kakitangannya seperti mereka datang dari masa depan, Perkara yang akan menjelaskan mengapa laman web itu sentiasa padat dengan maklumat teknologi. Mengikut sejarah laman web mereka sejak tahun 2002, Gizmodo adalah sumber berita yang lama dan mantap.

4. Hacker Noon
Hacker Noon adalah sebuah blog berteknologi bebas yang mendakwa "bagaimana peretas  memulakan petang mereka." USP tapak adalah pendekatan yang jujur, bebas untuk berita dan pendapat teknologi, dengan sumbangan dari lebih 7,000 penulis.

5. The Verge
Ditubuhkan pada 2011, The Verge adalah usaha multimedia yang menerangkan bagaimana teknologi membentuk kehidupan dan masa depan kita. Merangkumi teknologi sebagai pusat asas kepada kehidupan setiap orang, The Verge menghasilkan kandungan untuk penonton arus perdana, untuk membuat berita itu dapat diakses oleh semua orang.

6. NYT Bits
Lajur bit dari "The New York Times" memberikan pandangan dan analisis mengenai aktiviti terbaru di Silicon Valley dan seluruh industri teknologi. Kandungan baru setiap minggu membantu anda untuk mengikuti acara terkini.

7. Mashable
Mashable adalah media pelbagai platform dan hiburan besar-besaran yang menawarkan berita dan pendapat yang mendalam tentang budaya teknologi dan digital. Syarikat ini mempunyai 45 juta pengguna bulanan unik dan 28 juta pengikut media sosial.

8. Business Insider
Walaupun Business Insider tidak hanya meliputi teknologi, liputan menyeluruh dan menyeluruh mengenai semua aspek perniagaan dan budaya moden menjadikannya tempat untuk mendapatkan kandungan yang bernilai.

9. ZDNet
ZDNet menyediakan liputan 24/7 supaya anda mendapat berita teknologi terkini seperti yang berlaku. Ia memenuhi keperluan profesional IT dan pembuat keputusan yang bergantung pada maklumat yang tepat, terkini untuk membuat pilihan perniagaan yang baik.

10. VentureBeat
Ditubuhkan pada tahun 2006, VentureBeat adalah sumber berita utama untuk inovasi teknologi. Ia bertujuan menyediakan tahap pemahaman yang mendalam yang diperlukan oleh profesional seperti pemaju dan pemimpin perniagaan. Laman ini menjadi tuan rumah bagi lapan juta pelawat unik bulanan, yang menyumbang 18 juta halaman laman bulanan.

11. CNET
Laporan CNET mengenai penerokaan teknologi pengguna terkini, dan menyoroti bagaimana teknologi berinteraksi dengan kehidupan seharian kita. Syarikat itu mengedarkan maklumat di laman web, aplikasinya, suapan RSS, video, semua platform media sosial utama, dan majalah cetak suku tahunan.

12. Ars Technica
Ars Technica (yang diterjemahkan sebagai Art of Technology, jika anda tertanya-tanya), adalah tapak berteknologi profesional IT dan super geeks. Sejak tahun 1998, laman web ini telah menyediakan kandungan teknikal terperinci dalam cara yang menyeronokkan dan mudah diakses, dengan pendekatan yang berfokus kepada pembaca yang meletakkan kandungan berkualiti sebelum clickbait.

13. Engadget
Engadget bekerja di ruang dimana teknologi dan hiburan bertemu, menyediakan berita dan ulasan untuk televisyen, alat dan permainan. Rangkaian blog ini dimiliki oleh AOL, dan telah berjalan sejak tahun 2004.

14. Android Authority
Walaupun sesetengah laman web merangkumi semua perkara subjek, yang lain menumpukan pada niche tertentu. Satu contoh yang baik ialah Android Authority, yang merupakan sumber yang berharga dalam sistem pengendalian paling banyak digunakan di dunia.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram