Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Menambah Widget Recent Comments Baru Untuk Blogger

Bagaimana menambah "Recent Comments" widget Untuk Blogger

Cara Menambah Widget Recent Comments Baru Untuk Blogger

Langkah 1: Back-up template anda...

Pertama, login ke akaun Blogger anda dan apa yang perlu anda buat ialah membuat back-up penuh template sedia ada. Ini membolehkan anda untuk mengembalikan template sedia ada kepada komposisi asal jika secara tidak sengaja berlaku kesilapan.

Untuk membuat back-up template blog anda, pergi ke Layout> Edit HTML dalam Dashboard akaun Blogger anda, dan klik "Download the full template" link berhampiran bahagian atas halaman.

Ini membolehkan anda menyimpan salinan templat anda ke komputer anda sebagai fail XML. Nama semula template anda untuk membantu anda mencari dengan mudah, pastikan untuk mengekalkan fail "xml".


Langkah 2: Tambah kod baru untuk template

Dalam langkah ini, kita akan menambah widget lengkap (termasuk template widget) dengan menambah kod HTML.



Cara Menambah Widget Recent Comments Baru Untuk Blogger


Untuk ini, anda perlu untuk mengakses halaman Edit HTML untuk template Blogger. Jangan klik kotak "Buka template widget" kerana ini boleh membuat ia lebih sukar untuk anda untuk melihat di mana kod yang perlu ditambah.

Menggunakan fungsi carian penyemak imbas anda (CTRL + F atau CMD + F) mengesan atau cari garis kod berikut:


<B: Seksyen class = "sidebar" id = "sidebar" pilihan = "yes">
Jika anda tidak dapat mencari bahagian yang tepat ini, mencari baris yang bermula dengan <b: Seksyen yang merujuk "kelas" atau "ID" bar sisi.

Sejurus selepas baris kod diatas, paste semua bahagian kod dibawah ini:

<script type="text/javascript">
var a_rc = 5;
var m_rc = false;
var n_rc = true;
var o_rc = 100;
function showrecentcomments(e){for(var r=0;r<a_rc;r++){var t,n=e.feed.entry[r];if(r==e.feed.entry.length)break;for(var i=0;i<n.link.length;i++)if("alternate"==n.link[i].rel){t=n.link[i].href;break}t=t.replace("#","#");var a=t.split("#");a=a[0];var c=a.split("/");c=c[5],c=c.split(".html"),c=c[0];var s=c.replace(/-/g," ");s=s.link(a);var o=n.published.$t,l=(o.substring(0,4),o.substring(5,7)),u=o.substring(8,10),m=new Array;if(m[1]="Jan",m[2]="Feb",m[3]="Mar",m[4]="Apr",m[5]="May",m[6]="Jun",m[7]="Jul",m[8]="Aug",m[9]="Sep",m[10]="Oct",m[11]="Nov",m[12]="Dec","content"in n)var d=n.content.$t;else if("summary"in n)var d=n.summary.$t;else var d="";var v=/<\S[^>]*>/g;if(d=d.replace(v,""),document.write('<div class="rcw-comments">'),1==m_rc&&document.write("On "+m[parseInt(l,10)]+" "+u+" "),document.write('<span class="author-rc"><a href="'+t+'">'+n.author[0].name.$t+"</a></span> commented"),1==n_rc&&document.write(" on "+s),0==o_rc)document.write("</div>");else if(document.write(": "),d.length<o_rc)document.write("<i>&#8220;"),document.write(d),document.write("&#8221;</i></div>");else{document.write("<i>&#8220;"),d=d.substring(0,o_rc);var w=d.lastIndexOf(" ");d=d.substring(0,w),document.write(d+"&hellip;&#8221;</i></div>"),document.write("")}}}
</script><script src=http://your-blog-name.blogspot.com/feeds/comments/default?alt=json-in-script&callback=showrecentcomments></script><div style="font-size: 10px; float: right;">Get this <a href="http://helplogger.blogspot.com/2012/03/recent-comments-widget-for-blogger.html">Recent Comments Widget</a></div>
<style type="text/css">
.rcw-comments a {text-transform: capitalize;}
.rcw-comments {border-bottom: 1px dotted;padding: 7px 0;}
</style>

Nota: sila tukar URL feed recent commet anda cth: http://your-blog-name.blogspot.com kepada alamat blog anda cth: http://blogaku.blogspot.com

Kemudian preview template. Jika anda telah membuat apa-apa kesilapan dalam menampal bahagian kod ini, anda akan melihat kesilapan dalam preview anda, atau akan menerima mesej ralat. 

Jika ini berlaku, klik "Clear Edits" link di bahagian bawah halaman tersebut untuk kembalikan template kembali normal, kemudian mula lagi.

Setelah anda dapat menampal kod ini dengan betul. Kemudian save templat anda. 


Pada masa ini, anda tidak dapat melihat widget komen-komen terbaru tersebut. Sebelum widget ini muncul dalam susun atur blog anda. Kita perlu menambah URL untuk komen anda dan beberapa pilihan sebelum widget akan muncul.

Langkah 3: Tambah Komen URL Feed
Langkah terakhir untuk menambah komen baru widget adalah untuk menambah URL Feed untuk komen anda.


Untuk melakukannya, pergi ke Layout> Elemen Page di mana anda akan dapat melihat "Recent Comments" muncul di bahagian atas sisi side bar.

Klik pada pautan "Edit" untuk widget ini, di mana anda akan dipersembahkan dengan skrin pop-up untuk Widget Feed:

Anda perlu menambah URL suapan komen blog anda dalam kotak "URL Feed".


Cara Menambah Widget Recent Comments Baru Untuk Blogger

URL untuk komen blog anda akan menjadi seperti ini:

 "http://yourblog.blogspot.com/feeds/comments/default"

Di mana "yourblog.blogspot.com" adalah URL blog anda. Jika anda menggunakan domain sendiri, tukar kepada URL blog anda. Sebagai contoh, URL untuk comments feed adalah seperti ini:



http://yourblog.blogspot.com/feeds/comments/default

Anda juga perlu tandakan sekurang-kurangnya "Sumber Item / Authors" kotak sebagai tempat untuk memaparkan nama pemberi komen.

Secara pilihan, anda juga boleh tandakan pilihan sebagai "Tarikh Perkara" jika anda lebih suka untuk memaparkan tarikh apabila komen telah ditambah.

Apabila anda telah menambah URL suapan komen dan tandakan pilihan yang sesuai, klik butang "Save" dan lihat pada blog anda. Kini anda boleh melihat "komen terkini" muncul dalam susun atur blog anda.

Nota: Apabila widget ini dipasang, anda boleh ke bahagian yang lain dalam susun atur pada Layout> Laman Utama Elements. Kerana setiap kemasukan komen akan dipamerkan sebagai item senarai dalam widget susun atur anda.


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram