Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Blog Tips Untuk Blogger Newbie

Blog Tips Untuk Blogger Newbie

Fenomena membina blog pada masa kini umpama cendawan tumbuh dan berlaku sepanjang masa, terutamanya dengan blog syarikat. Di kebanyakan tempat dan industri, anda akan bersaing dengan ratusan (jika tidak beribu-ribu) blogger lain untuk perhatian kumpulan kecil pembaca. Untuk menonjol dari selebihnya, blog anda mesti benar-benar satu jenis dalam semua aspek - reka bentuk, kandungan, pemasaran, dan sebagainya. Membuat blog luar biasa yang menerima lalu lintas yang mencukupi memerlukan masa, dedikasi dan wang yang serius.


Berdasarkan artikel yang disiarkan kira-kira 95% dari blog gagal. Sekiranya anda benar-benar ingin serius membuat blog anda berfungsi. Perkara pertama yang perlu anda fokuskan ialah meningkatkan trafik blog anda. Kunci di sini adalah untuk menjana trafik RELEVANT dan TARGETED. Menerima "lebih banyak lalu lintas" tidak akan selalu membawa hasil yang anda kehendaki melainkan peningkatan trafik yang berkaitan dengan jenama dan niche anda.


Berikut adalah petua dan idea yang dicuba dan diuji bagaimana untuk meningkatkan lalu lintas yang relevan ke blog anda.


1. Jadilah pintar dalam memilih topik kandungan.
Jika anda menulis sesuatu yang tidak ada atau hanya beberapa orang yang berminat, anda akan mengalami kesukaran menjana trafik blog, tanpa mengira bagaimana artikel anda dibuat dengan baik. Jadi, bagaimana anda menarik perhatian pasaran anda?


Tulis topik yang berkaitan - subjek yang ditonton oleh penonton sasaran anda tentang dalam talian. Inilah sebab mengapa Google Trends dianggap sebagai "BFF" daripada blogger. Ini terutamanya di mana anda - dan setiap blogger lain - dapat melihat kata kunci dan frasa utama yang digunakan oleh pasaran dalam pencarian dalam talian mereka. Selain Google Trends, anda juga boleh menggunakan BuzzSumo dan SEMrush.


Semasa mengikuti trend topik adalah penting, ia juga penting untuk anda memilih topik yang sesuai dengan pasaran anda, strategi kandungan dan jenama. Menangkap perhatian pasaran anda dengan topik yang betul adalah langkah penting dalam menangguhkan persaingan anda.


2. Pilih jenis kandungan.
Melepaskan gumpalan teks yang besar sebagai kandungan adalah tidak banyak bagi pembaca dalam talian. Walaupun topik anda "tepat," yang mereka lihat ialah 'blah-blah-blah.' Anda ingin menggalakkan pasaran sasaran anda membaca kandungan anda dan tidak menghindarinya. Perlu diingat bahawa sesetengah jenis kandungan mendapat lebih banyak daya tarikan berbanding yang lain. Berdasarkan kajian, dua jenis kandungan teratas yang orang paling menghargai adalah senarai dan infografis.

Antara keduanya, senarai mainan adalah kegemaran orang ramai. Ia juga terbukti secara saintifik bahawa orang suka membaca kandungan yang disenaraikan. Lihat, walaupun sekeping kandungan yang anda sedang baca sekarang adalah listrik.


3. Mengutamakan kata kunci ekor panjang.
Fokus pada kata kunci tunggal tidak berfungsi lagi - sekurang-kurangnya, bukan sebagai teknik SEO yang layak seperti dahulu. Sangat sukar untuk menilai kata kunci tertentu, jadi bukannya menargetkan mereka, menekankan istilah standard yang sering muncul bersama dengan kata kunci utama kandungan Anda.


4. Kongsi kandungan beberapa kali.
Kebanyakan blog syarikat tidak berkongsi kandungan mereka sesering yang sepatutnya. Ketika datang untuk menyebarkan dan berkongsi posting blog anda, sekali tidak cukup. Silap mata di sini adalah untuk menjadualkan semula saham dan membuat reposts tepat pada masanya.


Sebagai contoh, anda boleh berkongsi siaran anda yang baru diterbitkan di pelbagai platform media sosial sebaik saja artikel itu melanda web. Selepas satu atau dua hari, tweet mengenai artikel itu lagi, tetapi dengan mesej yang berbeza. Selepas seminggu, kongsi artikel di Facebook atau Google+ sekali lagi. Mengulangi artikel Anda memberitahu pasar target Anda bahwa konten Anda masih tepat waktu dan relevan.


5. Beri perhatian pada tema anda sekali-sekala.
Jika anda telah menjadi seorang blogger selama beberapa waktu dan telah jatuh ke dalam keadaan yang tidak menyenangkan, memperkenalkan sesuatu yang baru kepada pembaca anda. Siarkan beberapa cerita yang menyeronokkan dan luar topik sekali seminggu. Lakukan 'throwback' pada hari Selasa bukannya hari Khamis. Mencampurkan sesuatu yang baru boleh menggoncangkan perkara dan menangkap perhatian pasaran sasaran anda. Ia juga boleh memulihkan kepentingan pengikut anda dan menjadikannya lebih aktif dalam memberi komen atau berkongsi siaran anda.


6. Mengambil kesempatan daripada senarai e-mel anda.
Senarai e-mel adalah salah satu daripada sumber teratas lalu lintas blog. Menghantar surat berita e-mel kepada pelanggan setia anda adalah seperti memberi mereka nudge untuk menyemak blog anda sekaligus atau apabila mereka mempunyai masa lapang. Senarai e-mel adalah alat penting untuk menjana trafik yang berkaitan kerana jika anda mempertahankannya, ia terus berkembang. Juga, tidak seperti bilangan pelawat blog anda yang boleh berubah-ubah dengan cepat, senarai e-mel anda adalah pangkalan data yang boleh dipercayai di mana anda boleh menjangkau orang pada bila-bila masa.


7. Mulakan dengan tajuk utama anda.
Tajuk utama adalah penting. Orang yang mencari dalam talian hampir selalu membaca tajuk untuk mengukur jika mereka akan membaca artikel atau tidak. Terdapat banyak strategi bagaimana menulis berita utama, tetapi dua faktor penting yang mesti selalu diingat ialah:


Tidak kira bagaimana anda membina tajuk utama anda, ia mesti selalu meninggalkan soalan yang tidak terjawab. Dan ya, jawapannya akan menjadi kandungannya.

Alat Penjana Headline yang Disyorkan:

  • Pencipta Tajuk Cepat

  • Generator Kickass Headline

  • Hubspot's Blog Topic Generator

  • Ketua Wizard oleh Tim Gross


8. Menimbang semula kandungan lama anda.
Semuanya adalah kitaran. Pada satu ketika, topik tren atau relevan yang anda tulis kira-kira bulan atau tahun lalu akan muncul semula dan menjadi 'perkara' yang baru diperbaiki sekali lagi. Ini adalah peluang terbaik untuk memberikan kandungan lama anda untuk kehidupan baru. Bukan sahaja anda akan meningkatkan pengalaman pengguna khalayak anda, tetapi anda juga akan mendapat lebih banyak lalu lintas. Apabila mencari topik lama untuk mengemas kini, pastikan untuk:


Nota: Tambah maklumat baru mengenai topik yang benar-benar membantu pembaca anda. Tambah pautan atau sumber baru untuk menyokong kandungan yang dikemas kini.

Sebaik sahaja anda mengemas kini artikel yang diarkibkan, anda boleh menerbitkannya sebagai jawatan baru di bawah URL yang sama. Tetapi, jika anda ingin menggunakan URL baru, pastikan anda menambah 301 pengalihan dari yang lama supaya pembaca anda boleh mengikuti aliran kandungan dengan betul.


9. Gunakan sepenuhnya platform media sosial untuk promosi.
Hampir setiap orang yang masuk dalam talian mempunyai beberapa bentuk akaun media sosial. Maksimumkan realiti ini. Hari ini, terus aktif di platform media sosial yang berbeza adalah satu peluang yang baik untuk memupuk hubungan bukan hanya dengan pasaran sasaran anda, tetapi juga dengan peminat industri. Selain mempromosikan siaran anda dan melibatkan diri dengan pengikut anda, anda juga boleh mengkaji kandungan influencer dan menambahkan pautan secara tidak sengaja ke kandungan anda.


10. Menggalakkan di luar platform media sosial standard.
Walaupun ia menggoda hanya untuk menumpukan pada mempromosikan kandungan anda di Twitter, Facebook, dan LinkedIn, anda mesti melangkah keluar dari zon selesa ini. Anda boleh mendapatkan kelebihan persaingan apabila anda berkongsi artikel anda dengan rangkaian yang lebih kecil (tetapi masih terkenal). Kebanyakan rangkaian yang lebih kecil ini mempunyai khalayak aktif / ahli, jadi kandungan anda dapat menonjol dengan kurang persaingan untuk perhatian. Promosikan kandungan anda ke tiga rangkaian yang lebih kecil untuk perubahan:


Quora merupakan laman web berasaskan Q & A di mana semua kandungan dicipta, diedit dan dikendalikan oleh komuniti penggunanya.

Tumblr - tapak microblogging yang merupakan "pangkalan" yang muda dan pinggul, yang menjadikannya sesuai untuk kandungan berasaskan niche.

Empire Avenue - sebuah laman web yang merupakan satu-satunya platform rangkaian sosial, alat pemasaran media sosial sebahagian besar yang ahli kebanyakannya terdiri daripada SMB, profesional media sosial, dan blogger.


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram