Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Mengenal Apakah Maksud Digital Marketing

Mengenal Apakah Maksud Digital Marketing

Pemasaran digital merangkumi semua usaha pemasaran yang menggunakan peranti elektronik atau internet. Perniagaan leverage saluran digital seperti enjin carian, media sosial, e-mel, dan laman web mereka untuk berhubung dengan pelanggan semasa dan prospektif.

Dengan sejauh mana internet tersedia hari ini, percaya tak anda bilangan orang yang melayari internet (talian) setiap hari terus meningkat?

Memang Betul. Malah, penggunaan internet "berterusan" di kalangan orang dewasa meningkat 5% dalam tempoh tiga tahun yang lalu, menurut Pew Research. Dan walaupun kita banyak mengatakannya, cara orang membeli-belah dan membeli benar-benar telah berubah seiring dengannya - bermakna pemasaran luar talian tidaklah berkesan seperti dulu.

Pemasaran sentiasa mengenai menyambung dengan penonton anda di tempat yang betul dan pada masa yang tepat. Hari ini, ini bermakna anda perlu bertemu dengan mereka di mana mereka sudah menghabiskan masa: di internet.

Apakah pemasaran digital - dengan kata lain, apa-apa bentuk pemasaran yang wujud dalam talian.

Panduan percuma kepada asas-asas pemasaran digital.
Bercakap mengenai pemasaran masuk sebagai cara yang sangat berkesan untuk menarik, melibatkan, dan menggembirakan pelanggan dalam talian. Tetapi kita masih mendapat banyak persoalan dari orang di seluruh dunia tentang pemasaran digital.

Pemasar masuk yang berpengalaman mungkin mengatakan marketing inbound dan pemasaran digital adalah hampir sama perkara, tetapi terdapat beberapa perbezaan kecil. Dan perbualan dengan pemasar dan pemilik perniagaan di A.S., U.K., Asia, Australia, dan New Zealand, saya banyak belajar tentang bagaimana perbezaan kecil ini sedang diperhatikan di seluruh dunia.

Bagaimana Anda Menetapkan Pemasaran Digital?
Pemasaran digital ditakrifkan dengan penggunaan banyak taktik digital dan saluran untuk berhubung dengan pelanggan di mana mereka menghabiskan banyak masa mereka: dalam talian. Dari laman web itu sendiri untuk aset penjenamaan dalam talian perniagaan - pengiklanan digital, pemasaran e-mel, risalah dalam talian dan seterusnya - terdapat spektrum taktik yang berada di bawah payung "pemasaran digital."

Taktik Pemasaran Digital dan Contoh
Pemasar digital yang terbaik mempunyai gambaran yang jelas tentang bagaimana setiap kempen pemasaran digital menyokong matlamat mereka yang menyeluruh. Dan bergantung kepada matlamat strategi pemasaran mereka, para pemasar dapat menyokong kempen yang lebih besar melalui saluran bebas dan berbayar yang mereka miliki.

Seorang pemasar kandungan, sebagai contoh, boleh membuat satu siri jawatan blog yang berfungsi untuk menjana petunjuk dari ebook baru perniagaan yang baru dibuat. Pemasar media sosial syarikat itu kemudian dapat membantu mempromosikan siaran blog ini melalui pos berbayar dan organik pada akaun media sosial perniagaan. Mungkin pemasar e-mel mewujudkan kempen e-mel untuk menghantar mereka yang memuat turun ebook maklumat lanjut mengenai syarikat itu. Kami akan bercakap lebih lanjut mengenai pemasar digital khusus ini dalam satu minit.

Berikut adalah ringkasan cepat beberapa taktik pemasaran digital yang paling biasa dan saluran yang terlibat dalam setiap satu.

Search Engine Optimization (SEO)
Ini adalah proses mengoptimumkan tapak web anda untuk "peringkat" yang lebih tinggi dalam halaman hasil enjin carian, sehingga meningkatkan jumlah lalu lintas organik (atau bebas) yang diterima oleh laman web anda. Saluran yang mendapat manfaat daripada SEO termasuk:

  • Laman web.
  • Blogs.
  • Maklumat grafik.
  • Kandungan Pemasaran
  • Istilah ini menandakan penciptaan dan promosi aset kandungan untuk tujuan menjana kesedaran jenama, pertumbuhan lalu lintas, penjanaan utama, dan pelanggan

Saluran yang boleh memainkan peranan dalam strategi pemasaran kandungan anda termasuk:

  • Blog Pos.
  • Ebook dan whitepaper.
  • Maklumat grafik.
  • Risalah dalam talian dan buku-buku lookup.
  • Ingin belajar dan menerapkan pemasaran kandungan ke perniagaan anda? Lihat laman sumber latihan pemasaran percuma Academy.

Pemasaran media sosial
Amalan ini mempromosikan jenama dan kandungan anda di saluran media sosial untuk meningkatkan kesedaran jenama, mengarahkan trafik, dan menjana petunjuk untuk perniagaan anda. Saluran yang anda boleh gunakan dalam pemasaran media sosial termasuk:

  • Facebook.
  • Twitter.
  • LinkedIn.
  • Instagram.
  • Snapchat.
  • Pinterest.
  • Google+.
  • Pay-Per-Click (PPC)

PPC adalah kaedah memandu lalu lintas ke laman web anda dengan membayar penerbit setiap kali iklan anda diklik. Salah satu jenis PPC yang paling biasa adalah Google AdWords, yang membolehkan anda membayar untuk slot teratas pada halaman hasil enjin carian Google dengan harga "per klik" dari pautan yang anda letakkan. Saluran lain di mana anda boleh menggunakan PPC termasuk:
Iklan berbayar di Facebook.
Tweet yang dipromosikan di Twitter.
Mesej Terhad di LinkedIn.
Pemasaran Gabungan
Ini adalah jenis pengiklanan berasaskan prestasi di mana anda menerima komisen untuk mempromosikan produk atau perkhidmatan orang lain di laman web anda. Saluran pemasaran affiliate termasuk:

Hosting iklan video melalui Program Rakan Kongsi YouTube.
Menghantar pautan sekutu dari akaun media sosial anda.
Pengiklanan Asli
Pengiklanan asli merujuk kepada iklan yang terutamanya kandungan yang diterajui dan dipaparkan pada platform bersama kandungan lain yang tidak dibayar. Siaran yang ditaja oleh BuzzFeed adalah contoh yang baik, tetapi banyak orang juga menganggap pengiklanan media sosial menjadi "asli" - pengiklanan Facebook dan pengiklanan Instagram, sebagai contoh.

Automasi Pemasaran
Automasi pemasaran merujuk kepada perisian yang berfungsi untuk mengautomasikan operasi pemasaran asas anda. Banyak jabatan pemasaran boleh mengautomasikan tugas berulang yang mereka lakukan secara manual, seperti:

Surat berita e-mel.
Penjadualan pos media sosial.
Senarai kenalan yang dikemas kini.
Aliran kerja memimpin.
Penjejakan dan pelaporan kempen.
Pemasaran E-mel

Syarikat menggunakan pemasaran e-mel sebagai cara berkomunikasi dengan penonton mereka. E-mel sering digunakan untuk mempromosikan kandungan, diskaun dan acara, serta mengarahkan orang ke laman web perniagaan. Jenis e-mel yang mungkin anda hantar dalam kempen pemasaran e-mel termasuk:

Surat berita langganan blog.
E-mel susulan ke pelawat laman web yang memuat turun sesuatu.
E-mel mengalu-alukan pelanggan.
Promosi percutian kepada ahli program kesetiaan.
Petua atau emel siri yang serupa untuk memupuk pelanggan.
PR dalam talian
PR dalam talian adalah amalan mendapatkan liputan dalam talian yang diperoleh dengan penerbitan digital, blog, dan laman web berasaskan kandungan lain. Ia seperti PR tradisional, tetapi dalam ruang dalam talian. Saluran yang anda boleh gunakan untuk memaksimumkan usaha PR anda termasuk:

Penjelajahan wartawan melalui media sosial.
Melibatkan tinjauan dalam talian syarikat anda.
Melawat komen di laman web atau blog peribadi anda.
Pemasaran Inbound
Pemasaran inbound merujuk kepada pendekatan "corong penuh" untuk menarik, menarik, dan menggembirakan pelanggan menggunakan kandungan dalam talian. Anda boleh menggunakan setiap taktik pemasaran digital yang disenaraikan di atas sepanjang strategi pemasaran masuk.

Apa itu Pemasar Digital, Adakah?
Pemasar digital bertanggungjawab memacu kesedaran jenama dan memimpin generasi melalui semua saluran digital - kedua-dua percuma dan berbayar - yang dilupuskan oleh syarikat. Saluran ini termasuk media sosial, laman web syarikat sendiri, kedudukan enjin carian, e-mel, iklan paparan, dan blog syarikat.

Pemasar digital biasanya menumpukan pada penunjuk prestasi utama yang berbeza (KPI) untuk setiap saluran supaya mereka dapat mengukur prestasi syarikat dengan betul di setiap satu. Seorang pemasar digital yang bertanggungjawab terhadap SEO, misalnya, mengukur laman web mereka "lalu lintas organik" - trafik yang datang dari pelawat laman web yang menemui halaman laman web perniagaan melalui carian Google.

Pemasaran digital dijalankan di banyak peranan pemasaran hari ini. Dalam syarikat-syarikat kecil, seorang generalis mungkin mempunyai banyak taktik pemasaran digital yang diterangkan di atas pada masa yang sama. Dalam syarikat yang lebih besar, taktik ini mempunyai pelbagai pakar yang masing-masing memberi tumpuan kepada hanya satu atau dua saluran digital jenama.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram