Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Tutorial: Cara Memuat Naik dan Memasang Blogger Template


Tutorial: Cara Memuat Naik dan Memasang Blogger Template

Templat blogger di blog blogger anda sangat mudah untuk digunakan. Tutorial ini menunjukkan kepada anda cara memasang / memuat naik template blogger baru. Meliputi dua jenis kaedah pemasangan dengan bimbingan langkah demi langkah. Rujukan lebih lanjut tutorial cara-cara menukar templat blogger, sila layari: Gooyaabitemplates.com

Tutorial: Cara Memuat Naik dan Memasang Blogger Template

Ya, platform Blogger Google hingga kini masih merupakan salah satu cara termudah untuk menjadi tuan pemilik blog secara percuma tanpa iklan dan tidak ada batasan pada jalur lebar. Anda masih boleh menggunakan Blogger untuk menjadi tuan pemilik podcast atau video. 

Terdapat juga banyak templat percuma dan "freemium" yang boleh anda gunakan untuk menyesuaikan rupa blog anda tanpa harus bergantung pada templat sedia ada dari Blogger. Berikut adalah satu contoh galeri di mana templat Blogger boleh dimuat turun, dan terdapat banyak yang lain.

Tutorial ini mengandaikan sekiranya anda baru sahaja memulakan blog di Blogger, anda sudah mempunyai beberapa kandungan, dan anda sudah agak biasa dengan alat dan tetapan Blogger.

Melalui Google Blogger, anda boleh menggunakan reka bentuk templat terbina dalam, atau memasang template dari sumber luar. Blogger blog boleh mencari templat Blogger yang direka dengan baik dengan enjin gelintar. Templat Blogger, sebagai contoh, mempunyai pilihan yang hebat, mudah digunakan, dan mempunyai sokongan yang baik dari pemilik tapak.

Nota: Sama seperti tema WordPress, anda perlu berhati-hati tentang menggunakan templat Blogger percuma yang terdapat di web. Ini juga boleh memasukkan malware atau pautan spam ke tapak laman blog anda. 

Malangnya, tidak seperti WordPress, Google tidak mempunyai laman rasmi untuk mengedarkan templat Blogger berasingan daripada Pereka Templat mereka, jadi tidak ada 100 peratus sumber selamat untuk tema yang boleh dipercayai.

Jika anda melihat pautan yang dimasukkan dalam templat yang anda tidak mahu pada blog anda, pastikan sama ada memadamnya atau menggunakan templat yang berbeza.

Inilah cara memasang templat Blogger yang telah anda muat turun dari tapak lain:
Masuk ke Blogger, dan pada Papan Pemuka Blogger anda, klik pautan Rekabentuk.


Tutorial: Cara Upload Blogger Template



Klik tab Edit HTMLKlik pautan Muat turun Templat penuh dan simpannya ke komputer anda.

Buat nota nama fail dan tempat menyimpannya sekiranya anda memerlukannya kemudian.

Unzip fail template yang anda muat turun dari tapak lain.

Kembali pada halaman Edit HTML, klik butang Pilih Fail.

Navigasi ke mana anda menyimpan fail-fail pada komputer anda, dan klik dua kali pada yang berakhir dengan .xml.

Klik butang Muat Naik (download).


Tutorial: Cara Upload Blogger Template


Sekiranya anda sudah mempunyai beberapa widget sedia ada di blog Blogger anda, anda mungkin mendapat mesej amaran yang bertanya sama ada anda mahu menyimpannya atau memadamnya. Sekiranya anda ingin mengekalkannya apa yang telah anda lakukan sebelum ini, klik butang Keep Widgets. Sekiranya anda tidak memerlukannya lagi, klik butang Delete Widget.

Apabila muat naik selesai, anda akan mendapat mesej di bahagian atas halaman yang mengatakan "Your Changes Have Been Saved".

Klik butang Lihat Blog (Preview) untuk memastikan blog anda kelihatan seperti yang anda inginkan.

Anda mungkin perlu mengeluarkan atau memindahkan beberapa elemen halaman untuk mendapatkan templat yang dipaparkan dengan betul.

Beberapa templat Blogger percuma yang anda jumpa di web mungkin tidak sesuai dengan versi Blogger terkini. Sekiranya ini berlaku kepada anda, anda perlu mencari seseorang yang sangat pintar (pakar) yang tahu bagaimana mengedit XML, atau anda perlu mencari template lain untuk dimuat naik anda juga boleh memasang semula templat yang anda muat turun sebagai sandaran, atau menggunakan Pereka Templat.

Selamat membaca dan semoga bermanfaat...


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram