Cara Untuk Menjana Sijil Secara Automatik Menggunakan Google Form?
Bagaimana Membuat e-Sijil Guna Google Form
Untuk mencipta Penjana Sijil Automatik, ikuti langkah yang diberikan di bawah. Semak juga di Google Workspace Marketplace.
Langkah 1: Mula-mula kita perlu membuat Google Forms, sila login ๐Google Form seperti berikut:
Dalam folder yang sama dengan borang google, kita boleh mencari helaian excel yang dibuat oleh google secara automatik yang menyimpan semua respons.
Langkah 2: Pada bar menu fail, klik pada pilihan Add-ons seperti berikut:
Langkah 3: Buka google docs dan buat contoh templat untuk sijil atau anda juga boleh menggunakan templat lalai daripada autokrat dalam langkah seterusnya.
Langkah 4: Pilih pilihan Autocrat daripadanya, jika tidak dijumpai anda perlu memasang autocrat.
Langkah 5: Masukkan lembaran Kerja baru, dan isi butiran yang diperlukan dan teruskan seterusnya.
Langkah 6: Klik Save.
Nota: Anda telah berjaya menjana sijil untuk entri borang google (Google Form). Selepas ini sebarang respons baharu kepada borang google anda akan menerima sijil secara automatik.
Comments
Post a Comment
Jika anda suka artikel ini, sila Subscribe Via Email di Bawah ye... ๐๐๐..!!!
Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.
Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.
Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).
Terima Kasih.
The Blogler (Aku Pakar Blogger).