Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Panduan Terbaik Untuk Digital Marketing

 Tips dan Strategi untuk Pemasaran Digital

Panduan Terbaik Untuk Digital Marketing


Sumber yang tepat untuk pemasar digital beginners hingga pro yang ingin mempelajari kemahiran baru atau mengasah skill atau bakat yang ada.

Panduan dan strategi terbaik untuk Pemasaran Digital penuh dengan pandangan dan tips untuk pemilik perniagaan, profesional pemasaran, pelajar, dan orang lain yang ingin mengasah kemahiran semasa yang sedia ada mereka dan mendapatkan kemajuan terkini dalam pemasaran digital.


Bacalah sekarang untuk membina atau menyempurnakan rancangan pemasaran digital anda tanpa permulaan dan langkah yang salah datang setelah melakukannya secara sendiri.


Apa itu Pemasaran Digital?

Panduan Terbaik Untuk Digital Marketing

Pemasaran digital adalah tindakan mempromosikan dan menjual produk dan perkhidmatan dengan memanfaatkan taktik pemasaran dalam talian seperti Pemasaran Media Sosial, Pemasaran carian (SEO), dan Pemasaran e-mel.


Apabila anda memahaminya, pemasaran digital hanyalah pemasaran.


Begitulah cara perniagaan hari ini menyampaikan pesanan mereka di hadapan prospek dan pelanggan terbaik mereka.


Peraturan # 1 dalam pemasaran adalah membuat tawaran yang tepat pada waktu yang tepat dan di tempat yang betul. Hari ini, pelanggan anda berada dalam talian seperti melayari media sosial, dan terus dikemas kini di laman berita dan blog, dan mencari dalam talian apabila mereka memerlukannya.


Pemasaran digital menempatkan anda dalam saluran yang sama, so... prospek terbaik anda boleh melihat anda, mengetahui lebih banyak mengenai anda, dan bahkan mengemukakan soalan untuk mengetahui lebih lanjut mengenai diri anda dan produk atau perkhidmatan anda.


Sekiranya anda baru dalam pemasaran digital, mungkin merasa mudah kerana menguasai semua taktik pemasaran dalam talian yang digunakan dalam pemasaran digital.


Haa.., ada taktik berbeza yang perlu anda pelajari. Tetapi semua perkara tersebut perlu bekerjasama untuk membuat landasan untuk perniagaan anda: menarik prospek, membina hubungan, dan membuat tawaran yang akan dihargai dan ditanggapi oleh pelanggan anda.


Mari kita perhatikan lebih dekat bagaimana perkara itu berlaku...


Bagaimana Pemasaran Digital Berfungsi?

Panduan Terbaik Untuk Digital Marketing
Dalam banyak cara, pemasaran digital tidak berbeza dengan pemasaran tradisional. Cuma kelainan kedua-duanya, organisasi pintar (digital) berusaha untuk membina hubungan yang saling menguntungkan dengan prospek, pengguna, atau pelanggan.


Tetapi pemasaran digital telah menggantikan kebanyakan taktik pemasaran tradisional kerana dirancang untuk menjangkau pengguna masa kini.


Sebagai contoh...


Fikirkan tentang pembelian penting terakhir yang anda buat. Mungkin anda membeli rumah, mengupah seseorang untuk memperbaiki bumbung anda, atau menukar pembekal kertas di pejabat anda.


Tidak kira apa itu, anda mungkin memulakan dengan mencari di Internet untuk mengetahui lebih lanjut mengenai penyelesaian yang ada, siapa yang menyediakannya, dan apakah pilihan terbaik anda. Keputusan pembelian utama anda kemudian berdasarkan pada ulasan yang anda baca, rakan dan keluarga yang anda rujuk, dan penyelesaian, ciri, dan harga yang anda kaji.


Sebilangan besar keputusan pembelian bermula dalam talian.


Oleh itu, kehadiran dalam talian semestinya diperlukan — tidak kira apa yang anda jual.


Kuncinya adalah untuk mengembangkan strategi pemasaran digital yang menempatkan anda di semua tempat yang dilalui oleh pengikut anda, kemudian menggunakan pelbagai saluran digital untuk berhubung dengan mereka dengan pelbagai cara ...


... Kandungan untuk membuatnya diperbarui dengan berita industri, masalah yang mereka hadapi, dan bagaimana anda menyelesaikan masalah tersebut ...


... Media sosial untuk berkongsi kandungan itu dan kemudian terlibat dengan mereka sebagai rakan dan pengikut ...


... Pengoptimuman mesin pencari (SEO) untuk mengoptimumkan kandungan anda, sehingga akan muncul ketika seseorang mencari maklumat yang telah anda tulis ...


... Iklan untuk mendorong lalu lintas berbayar ke laman web anda, di mana orang dapat melihat tawaran anda ...


... Dan pemasaran e-mel untuk menindaklanjuti audiens anda untuk memastikan mereka terus mendapatkan penyelesaian yang mereka cari.


Apabila anda mengumpulkan semua bahagian ini, anda akan mempunyai mesin pemasaran digital yang cekap dan mudah dikendalikan. Walaupun kelihatan menakutkan untuk membina mesin itu dari awal, ia semudah belajar dan mengintegrasikan satu taktik pemasaran digital pada satu masa.


Itulah sebabnya kami mengumpulkan panduan ini: Untuk membantu anda membina atau menyempurnakan rancangan pemasaran digital anda sendiri tanpa permulaan dan salah langkah yang salah dengan melakukannya sendiri.


Apakah Faedah Pemasaran Digital?

Mempunyai kehadiran digital yang kuat akan membantu anda dalam pelbagai cara: Ini akan memudahkan untuk memberi kesedaran dan penglibatan baik sebelum dan selepas penjualan.

Ini akan membantu anda menukar pembeli baru menjadi peminat  yang membeli lebih banyak (dan lebih kerap).

Ini akan memulakan perkongsian dari mulut ke mulut dalam media sosial - dan semua faedah yang ada bersama mereka.

Ini akan memendekkan perjalanan pembeli dengan memberikan tawaran yang tepat pada waktu yang tepat.


Ketahui Strategi yang Mendapat Hasil Sebenar.


Ketahuilah, pemandangan pemasaran digital sentiasa berubah. Guru, podcast, dan blogger menyatakan alat atau taktik panas satu minggu dan selesai pada minggu berikutnya.


Sebenarnya adalah, pemasaran digital lebih kurang mengenai "digital" dan lebih banyak lagi mengenai "pemasaran", sebahagian besarnya kerana pemasaran digital sudah semakin meningkat. 


Objektif mereka adalah untuk menghilangkan kekeliruan mengenai taktik yang berfungsi dan bagaimana menggunakannya untuk mengembangkan perniagaan anda. Disini ditegaskan untuk menentang apa yang disebut "guru" yang mempromosikan "objek yang bersinar" atau "memperbaikinya dengan kadar segera" seterusnya yang dilaporkan akan mempromosi pemasaran e-mel, iklan digital, atau pengoptimuman mesin pencari.


Di sini, dan selain juga mengenai asasnya.


Seperti yang akan anda lihat dalam panduan ini, 8 disiplin teras pemasaran digital ini akan menjadi penting bagi pertumbuhan perniagaan anda hari ini, esok, dan untuk tahun-tahun akan datang. Setiap disiplin ilmu ini akan dibahas secara mendalam dalam bab Panduan Utama Pemasaran Digital ini seperti yang ditunjukkan di bawah.


Mengenai Panduan Utama Pemasaran Digital

Pemasaran digital bukanlah keajaiban, dan anda tidak perlu menjadi ahli komputer untuk menjadi pandai. Sekiranya anda menawarkan produk atau perkhidmatan yang dikehendaki oleh pasaran, anda boleh berjaya memasarkannya di saluran digital dengan menggunakan strategi yang diajarkan dalam panduan ini.


Panduan Muktamad untuk Pemasaran Digital tidak memberikan gembar-gembur mengenai taktik mencolok terkini dalam pemasaran — digital atau sebaliknya. Sebaliknya, sumber ini merangkumi disiplin asas seperti pemasaran kandungan, pemasaran media sosial, dan pemasaran e-mel, selalu dalam konteks tujuan yang penting bagi perniagaan.


Matlamat ini merangkumi memperoleh petunjuk dan pelanggan baru, mengewangkan petunjuk dan pelanggan yang sudah anda miliki, dan mewujudkan komuniti penyokong, penganjur dan jenama.

Comments

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  14. Nice article you shared. Thanks for sharing.
    https://www.prestarstoragesystem.com/racking-solutions/
    racking system manufacturer
    https://www.primus.com.my/patent-malaysia/
    patent malaysia
    https://www.primus.com.my/technology-transfer/
    technology transfer malaysia

    ReplyDelete

Post a Comment

Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.

Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.

Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).

Terima Kasih.

The Blogler (Aku Pakar Blogger).

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram